Naštvaná je například Gabriela Vavrošová. „Nechápu, proč po dobu prací, kdy se lidé na chodníky skutečně nedostanou, radnice nerozhodla o uzavření náměstí pro dopravu. Takto se mezi auty motají desítky lidí. Je jen otázkou času, kdy se někdo zraní,“ poukázala Vyškovanka.

Rekonstrukce centra Vyškova
• S rekonstrukcí Masarykova náměstí dělníci začali v loňském roce.
• Od počátku stavbu provází problémy.
• Husova ulice a Jana Šoupala budou hotové do 30. září.
• Celková cena za rekonstrukci náměstí je zhruba 27,5 milionu korun.

A zlobí se i řidiči. „Místem, kudy běžně vede cesta, si korzují lidé jak na promenádě. Kolikrát se ani neotočí,“ zhodnotil Libor Mašek.

O tom, že by po dobu rekonstrukce vjezd aut do centra města zakázali, představitelé Vyškova nezvažovali. „A ani nebudeme. Lidé můžou uhnout pár kroků ke středu náměstí,“ okomentoval místostarosta Vyškova Břetislav Usnul.

Uzavírka podle něj není možná. „Kdybychom centrum zavřeli pro auta, bude to stejné, jako bychom ho uzavřeli pro chodce. Jezdí tam pět tisíc aut denně, tolik chodců snad náměstím ani neprojde,“ poukázal Usnul.

To, že na náměstí můžou auta, není na jihu Moravy ničím výjimečné. Například ve Znojmě mají průjezd bezplatný na neomezenou dobu. Platí pouze za parkování. „Zpoplatnění vjezdu bylo zrušené zhruba před osmi lety. Momentálně však nad žádnou změnou neuvažujeme,“ sdělil vedoucí znojemského odboru dopravy Lukáš Janda.

Vyškovští chodci se v době oprav proplétají mezi auty.Zdroj: Deník / Redakce

Také v Hodoníně na Masarykovo náměstí vpustili dopravu. „Rámuje ho objezd, uprostřed je městský úřad a kostel. Je to tak už řadu desítek let. Lidé jsou zvyklí,“ okomentoval místostarosta Jiří Janda.

Problémům na vyškovském náměstí se snaží zamezovat hlídky strážníků. Velitel městské policie Petr Sedláček uznal, že situaci zhoršují pracující stroje a kamiony. Ani podle něj by ale uzavření náměstí nemělo smysl. „Zejména pro obchodníky, kterým už nyní klesají tržby kvůli opravám, by to bylo ještě horší,“ řekl.

Co se týká rekonstrukce, nadále přetrvávají stejné problémy jako v minulém roce. „Objevujeme podzemní inženýrské sítě, ke kterým se nikdo nehlásí. Musíme zjišťovat jejich funkčnost, vlastníka a postup, co s nimi dál. Vlastníci nemovitostí neznají přesnou polohu vyústění kanalizačních přípojek, takže je dělníci složitě hledají. Nadále také objevují pozůstatky sklepení, která působí kolizi s navrhovanou trasou podzemních sítí,“ vyjmenoval mluvčí města Michal Kočí.

Problémy jsou také v Husově ulici, ve které vzniká odpočinková plocha. „Dělníci narazili na několik podzemních nikde neevidovaných vedení, u kterých je trasa mnohdy v kolizi s navrženou odpočinkovou plochou. Hledáme kompromis. Dokončení do 30. září ovšem platí,“ ujistil mluvčí Kočí.