Ještě začátkem loňského roku přitom vypadaly vyhlídky malé obce za Vyškovem nadějně. „Dohodli jsme se na kompromisní délce stěny, proběhnout mělo také územní řízení. Od té doby však nevíme nic o tom, jak se situace vyvíjí,“ povzdechla si starostka Drysic Iva Marková.

Do čela Ředitelství silnic a dálnic mezitím usedl nový ředitel. „Měli jsme teď hodně práce, která přišla s koncem roku a začátkem toho nového. Co nejdřív se však chceme vypravit na jednání se silničáři, ať víme, na čem jsme. Protihlukovou stěnu bychom opravdu potřebovali, místní lidé by si oddechli,“ podotkla Marková.

To potvrzuje i Milada Václavíková z Drysic. „Ten hluk rozhodně slyšet je. Já sama jsem sice už stará a nedoslýchám, takže mně osobně to tak nevadí, ale ostatní by byli vděční za trochu klidu. Navíc se na konci obce staví nové domy, a tam by lidé také protihlukovou stěnu uvítali,“ myslí si Václavíková.

Se stavbou se původně počítalo pro rok 2011, podle pozdějších informací pro letošek. Toho se ovšem podle silničářů Drysičtí nedočkají. „Akce bude pokračovat v závislosti na přidělených penězích. V současné době ovšem na kompletní úpravu křižovatky, ke které patří i stavba protihlukové stěny, žádné peníze vyčleněné nemáme,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

Na silnici R46 přitom momentálně pravidelně vyrážejí dělníci. Koncem loňského roku tam totiž začala rekonstrukce středových svodidel za sto čtyřicet pět milionů korun, která má být hotová v květnu.

Na ni má navázat celková rekonstrukce silnice za necelých dvě stě milionů korun. „V minulosti se na této silnici stalo několik závažných dopravních nehod s následkem těžkých zranění i smrti. Její oprava je proto velmi důležitá,“ okomentoval to ředitel silničářů René Poruba.

Samostatnou kapitolou je však podle silničářů rekonstrukce sedmi mimoúrovňových křižovatek na uvedené trase. Mezi ně patří právě i ta u Drysic, u které má vyrůst protihluková stěna. „Kompletní úprava křižovatky počítá s přestavbou nájezdových a výjezdových pruhů. Součástí stavby jsou i protihluková opatření,“ řekla Ledvinová.

Jediný posun, který plán na stavbu protihlukové stěny loni zaznamenal, byla dohoda o délce stavby. Drysičtí ji totiž chtěli delší než silničáři, a to hlavně kvůli nově vznikající lokalitě Dolní Vinohrady, kde rostou nové rodinné domky. Stěna, která měla být podle silničářů dlouhá jen po současný konec vesnice, má mít podle dohody nakonec skoro kilometr, tedy o tři sta metrů víc.