Problém začal po předání stavby, kdy odbor dopravy zjistil několik nedostatků. „Je to všechno ještě otázkou jednání s dodavatelem stavby, nicméně nedostatky tam jsou, a pokud je dodavatel nevyřeší, nemůžeme stavbu zkolaudovat. Bohužel nedokážu odhadnout, jak dlouho to ještě potrvá,” uvedl vedoucí vyškovského odboru dopravy Petr Buchta.
Mezi nedostatky patří například nelogické umístění dvou přechodů vedle sebe, naopak napravené už je podle dodavatele nešťastné umístění ostrůvků u čerpací stanice v Brněnské ulici.
Dodavatelem stavby je Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje. „Problém s kolaudací samozřejmě řešíme. Momentálně připravujeme odvolání, které chceme podat ke krajskému úřadu, víc zatím říct nemůžu,” podotkl vedoucí vyškovské oblasti Správy a údržby silnic Zdeněk Gardelka.
Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje podala žádost o vydání kolaudačního souhlasu už začátkem srpna. „Odbor dopravy vyškovského městského úřadu vypsal závěrečnou kontrolní prohlídku stavby až na konec října,“ vysvětlil už dříve zdržení kolaudačního řízení vedoucí technickosprávního úseku vyškovské oblasti krajské správy silnic Jan Olejníček.
Některé věci se teď však na stavbě nesmí změnit dřív než za pět let, aby se dodržely podmínky čerpání dotací z Evropské unie. Podstatnou věcí podle Olejníčka je, že když se stavba v roce 2007 objednávala, mělo jít jen o obnovu povrchu silnice. „Až později na objednávku města jsme projekt přepracovali tak, že v Brněnské ulici přibyl cyklopruh, do křižovatky s Nádražní ulicí jsme přesunuli nevyhovující přechod a v ulicích Žižkova a Tržiště jsme projekt upravili podle studie, kterou nechalo město vypracovat,“ dodal Olejníček.
Vedení města nemá právo do této situace jakkoli zasahovat, protože rekonstrukce se týkala krajské silnice. „Jediné, co je v naší odpovědnosti, je přemístění autobusové zastávky v Brněnské ulici ve směru na Brno. Na původním místě totiž zůstala budka, kterou vlastní soukromá společnost. Pracujeme na tom, aby se budka přesunula na novou zastávku,” podotkl vyškovský místostarosta Roman Celý. I přes komplikace spojené s kolaudací je rád, že město má průtah rekonstruovaný.
Vyškované mají z rekonstrukce přesto pořád smíšené pocity. „Připadá mi, že v některých místech není silnice moc rovná, možná je to dané tím, jak rychle byla celá stavba hotová. A některé semafory se mi zdají úplně zbytečné. Na druhou stranu je tam rozhodně kvalitnější asfalt,“ podotkl už dříve například Vyškovan Mario Kurej.