Dopravní komplikace v podobě uzavírky budou už brzy muset skousnout řidiči ve Vyškově.
Vedení vyškovských silničářů totiž plánuje v polovině roku obnovu povrchu silnice v Brněnské ulici, tedy přímo na průtahu městem. Práce budou pokračovat až k odbočce na Žižkovu ulici a vybraná firma je ukončí u okružní křižovatky. „Na povrchu silnice jsou vyjeté koleje, komunikace je nerovná a také jsou v ní praskliny. Brněnskou ulici jsme chtěli opravovat už před čtyřmi lety, ale vždy jsme to odložili. Už několikrát jsme její povrch museli frézovat, protože tam byly vyjeté koleje, které přesahovaly hloubku dvanácti centimetrů. Celá silnice je za hranicí životnosti,“ uvedl vedoucí vyškovské oblasti krajské správy a údržby silnic Zdeněk Gardelka.
Z uzavírek a dopravního omezení už teď vstávají hrůzou vlasy na hlavě nejednomu řidiči z Vyškova. „To si teda nedovedu představit, jak budu několikrát denně objíždět průtah. Kvůli tomu, že rozvážím balíky a jsem placená od toho, kolik jich rozvezu, tak už teď je mi jasné, že se domů budu dostávat až večer a nevydělám si tolik jako dnes,“ povzdechla si třeba Simona Galíčková z Vyškova.
Ovšem kudy povedou uzavírky a jak bude omezen provoz ve Vyškově, silničáři zatím ještě nevědí. „To bude řešit firma, kterou ještě musíme vybrat. Samozřejmě nebude uzavřený celý úsek, protože náročná stavba bude rozdělena na části,“ nastínil Gardelka.
První částí stavby je rekonstrukce podchodu poblíž kostela Nanebevzetí Panny Marie a čtyřproudové silnice v těchto místech. „Jedná se zhruba o třísetmetrový úsek,“ informoval ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Jan Zouhar.
Tuto rekonstrukci zaplatí silničáři s pomocí dotací z Evropské unie. „Oprava podchodu a silnice spolkne víc než dvaatřicet milionů korun. Devadesát procent z této částky činí dotace. Na tuto část rekonstrukce máme stavební povolení a je vybraná i firma, která stavbu provede,“ doplnil Zouhar.
Ze současných čtyřiadvaceti metrů se délka podchodu zkrátí na pouhých čtrnáct. „Vysoké kamenné zídky nahradí otevřené atrium, které využijí například studenti škol a obyvatelé ke krátkodobému odpočinku. Důležitou roli budou hrát i dřeviny. Keře nahradí stromy s malými korunami, doplníme lipovou alej, na betonových konstrukcích budou popínavé rostliny,“ popsal městský architekt Jiří Plášil.
V současné chvíli je rekonstrukce zbylé části průtahu ve fázi, kdy silničáři čekají na stavební povolení, které uděluje vyškovský odbor dopravy. Hned jak se podaří cestářům získat stavební povolení, začnou vybírat dodavatelskou firmu. Práce se podle Gardelky protáhnou až do roku 2010.