Od bezpečnostních opatření v provozu si tak řidiči příliš neoddechnou. „Už v závěru loňského roku jsme vysoutěžili firmu na opravu úseku silnice u Žešova. Kvůli nepříznivému počasí jsme ji ale odložili, takže touto opravou začneme," vysvětlil ředitel olomouckého závodu Ředitelství silnic a dálnic Martin Smolka.
V současné době silničáři hledají firmu, která opraví povrch silnice v dalších úsecích. „Nedokážu teď přesně určit, kdy nakonec rekonstrukce začne, vše se bude odvíjet od výsledku výběrového řízení. Pokud ale vše půjde dobře, můžou práce začít už o letních prázdninách," řekl Smolka.
Ředitelství silnic a dálnic má na rekonstrukce vydělených sto devadesát milionů korun. „Třicet milionů má k dispozici jihomoravský závod, kde leží kratší část silnice, zbylé peníze má Olomouc. Protože není možné, aby se opravovaly současně oba jízdní pruhy, potrvají práce dvě stavební sezóny. Letos spravíme dva nejdelší úseky v celkové délce devíti kilometrů," uvedl ředitel.
V současné době je na silnici snížená povolená rychlost na maximálně sto kilometrů za hodinu. A zda se zvýší, o tom rozhodne až ministerstvo dopravy. „Protože díky výměně svodidel bude silnice o dost bezpečnější, chceme navrhnout zvýšení rychlosti o deset kilometrů za hodinu. Ale rozhodovat o tom bude ministerstvo dopravy, které přitom bude zohledňovat názor dopravní policie," dodal Smolka.
Jihomoravští dopravní policisté ovšem zatím žádnou žádost o konzultaci nedostali. „Naše krajské ředitelství nebylo přizvané ke konzultaci, takže k situaci na silnici nemáme podklady a neznáme přesné parametry. Proto se k tomu nemůžeme ani vyjadřovat," vysvětlila jihomoravská policejní mluvčí Petra Vedrová.
Podle mluvčího ministerstva dopravy Romana Kluzáka ministerstvo čeká na vyjádření od silničářů. „Ředitelství silnic a dálnic nám bude spolu s návrhem na zvýšení rychlosti na rychlostní silnici R46 předkládat i vyjádření dopravní policie k této věci. Po nezbytných stavebních úpravách na silnici se k návrhu ze strany Ředitelství silnic a dálnic vyjádříme," řekl Kluzák.
Někteří řidiči se přiklánějí k nižší rychlosti, například Jiří Špatný z Brna, který silnici na Olomouc využívá. „Pokud se nepletu, tak silnice původně byla projektovaná na rychlost sto kilometrů za hodinu, takže mi toto omezení příliš nevadí. Radši pojedu pomaleji a bezpečněji. Sto deset kilometrů za hodinu ovšem není nijak závratné zvýšení, to by myslím mohlo projít," podotkl Špatný.
Naopak jiní řidiči hájí rychlost sto třicet kilometrů za hodinu, která byla na silnici před opravami, jako přiměřenou. „Snížení rychlosti mě docela rozzlobilo a fakt, že ji teď chtějí zvednout jen o deset kilometrů za hodinu, ještě víc. Myslím si, že ta rychlost byla optimální a nevidím důvod, proč ji po skončení oprav nevrátit zpátky," řekl jeden z řidičů, který si nepřál uvést jméno. Redakce jej však zná.