Nejvyšší povolenou rychlost tady podle jejích zkušeností mnohá vozidla nerespektují. „Když vám tu jezdí i nákladní vozy rychlostí nad padesát kilometrů v hodině a mnohdy až k sedmdesáti nebo osmdesáti, tak to příjemné rozhodně není. Souvisí s tím hluk a dále nebezpečí. Děti tady chodí do školy, zatímco já jezdím na kole do práce. Dvakrát nám někdo boural auto při odbočování k domu pod nemocnici,“ doplnila obyvatelka.

Radary už technici v ulicích instalovali, před zprovozněním je však nutné ověření měřidel. „Výsledky posíláme na policii a na kraj. Teprve když získáme potřebná povolení, můžeme zahájit legální měření stanovených úseku. Předpokládáme, že na oficiální schválení dosáhneme oproti smlouvě ještě dříve, tedy už v polovině listopadu,“ řekl vyškovský místostarosta Roman Celý.

V Purkyňově ulici je vyškovská nemocnice a základní škola, řidiči po ní jezdí na Drnovice. Nosálovská zase Purkyňovu spojuje s vytíženou Brněnskou ulicí. „Nemám s úsekovým měřením problém, ale někteří řidiči kvůli němu zdržují dopravu a v měřených úsecích jedou zbytečně pomalu, také by měla být na radarech nastavena rozumná tolerance rychlosti, aby řidiči nebyli šikanování kvůli tomu, že jedou o tři kilometry v hodině rychleji,“ komentoval opoziční zastupitel Libor Bláha.

Návštěvníci zámku ve Slavkově u Brna si užili netradiční Strašidelné prohlídky
K večeři mozek s krví: podívejte, na strašidelné prohlídky na zámku ve Slavkově

Ve městě by se ale dalšímu rozšiřování nebránil. „Zvážení je možné například na Kroměřížské ulici,“ uvažoval Bláha. Tipy na vhodná místa mají i Vyškované. „Z vlastní zkušenosti bych určitě umístil úsekové měření na ulici Tyršova u školy nebo ještě dál přibližně na úrovni Manely,“ navrhl třeba Vladimír Adamovič.

Podle Celého nyní město další měření neplánuje, i když se tomu do budoucna nebrání. „Je to poměrně nákladná záležitost. Na jiných úsecích to zajišťujeme tak, že městští strážníci obdrželi ruční měření v podobě kvalitního laserového radaru. Využijí je na namátkové kontroly,“ vysvětlil místostarosta.

Kritici opatření vyjadřovali v diskuzích na sociálních sítích například právě zmíněnou obavu, že auta pojedou naopak příliš pomalu při snaze vyhnout pokutám. „Toto je často opakovaný argument řidičů, že se musí teď dívat častěji na tachometr a nepojedou bezpečně. Sami se tím ale vlastně usvědčí z toho, že rychlost do té doby neřešili,“ reagoval Pavel Čížek, který působí jako koordinátor jihomoravského BESIPU.

Vyškov povede první žena v historii. Po ustavujícím zasedání nově zvolených zastupitelů se stala starostkou města Karin Šulcová (na snímku).
Vyškov má první starostku v historii. Stala se jí Karin Šulcová

Zmínil také podmínky při výběru vhodných lokalit. „Umístění radarů tam, kde jsou nemocnice, školy a další místa, kde je větší pohyb chodců, je mnohdy poslední možností, jak přinutit ke zpomalení ty řidiče, kteří rychlostní limity nerespektují,“ pokračoval Čížek.

Pozitivní efekt měření je podle něj zjevný. „Umístění radarů donutí drtivou většinu řidičů k respektování nejvyšší povolené rychlosti a s časem ubude těch, kteří rychlost nedodrželi. Navíc lidé, kteří jezdí podle předpisů, nejsou zavedením radarů nijak omezeni. Obavy s bržděním provozu pro pomalou jízdu nejsou nijak opodstatněné,“ zdůraznil koordinátor BESIPU.

V Brněnské ulici hlídají radary rychlost účastníků provozu už zhruba tři roky. Jinde v regionu letos přibylo měření také na I/50 na silnici ze Slavkova u Brna do Holubic, radary tady pokrývají úsek u rizikové křižovatky na Velešovice.