Organizátoři přistoupili k ověřenému modelu z loňska, když se v pátek šestého září uskuteční testovací rychlostní zkouška shakedown. Ta však v letošním roce našla nové působiště.

„Ačkoliv byl loňský shakedown úspěšný, snažili jsme se pro něj najít nové umístění, abychom posádkám trasu rally obměnili. Naší snahou je také, abychom co nejméně omezili provoz na silnicích pro běžné obyvatele. Zde se nám podařilo spojit obojí, když jsme využili část rychlostní zkoušky Ivanovická brána,“ popisoval ředitel soutěže Michal Palásek.

K testovací rychlostí zkoušce tak pořadatelé využijí úsek podél řeky Hané směrem od Hoštic-Heroltic na Ivanovice. „Tím pádem bude také letošní varianta delší zhruba o kilometr,“ doplnil Palásek.

Organizátoři řešili problém

Sobotní program pak odstartuje rychlostní zkouška Podivická, která je součástí harmonogramu Vyškovské rally nepřetržitě od druhého ročníku.

Na Podivickou naváže Ivanovická brána, která však letos absolvovala mírnou úpravu. Po průjezdu obcí Zouvalka se vrátí na obslužnou komunikaci a cílovou fotobuňku protne na začátku Moravských Prus.

| Video: Youtube

Novinkou letošního ročníku bude rychlostní zkouška Hvězdlická. Start bude mít za Orlovicemi, směrem na Zdravou vodu a Hvězdlice.

V závěrečné fázi příprav vyškovské soutěže však řešili organizátoři závažný problém. Rychlostní zkouška Hvězdlická byla ve vážném ohrožení. Rekonstrukce jednoho z mostů v blízkosti tratě způsobila, že původně plánovaný závěr byl stanoven jako oficiální objížďka stavby a hrozilo, že bude muset být zkrácena.

„Chybějící kilometry jsme se snažili nahradit jinou variantou trati. Bohužel jsme narazili na nepochopení ze strany orgánů vojenských lesů a Armády České republiky. V jednání bylo i „oprášení“ Hlubočanské rychlostní zkoušky, což by ovšem znamenalo mít čtyři rychlostní zkoušky a my se původně z ekonomických důvodů klonili k variantě tří jedoucích se dvakrát,“ vysvětlil předseda organizačního výboru Ladislav Petráš.

Nakonec získali pořadatelé po náročných jednáních souhlas s jednodenním odkloněním objízdné trasy stavby a s vedením Hvězdlické tak, jak byla původně plánována. „Vrátili jsme se tedy k původní variantě tří rychlostních zkoušek,“ dodal Petráš.

| Video: Youtube

Poté, co posádky projedou dvakrát tři rychlostní zkoušky, zamíří na cílovou rampu, která bude umístěna na Masarykově náměstí ve Vyškově. První posádka by měla projet cílovou rampou okolo patnácté hodiny.

Zveřejnění map rychlostních zkoušek plánují organizátoři v pondělí druhého září na oficiálních webových stránkách soutěže. Již v úterý sedmadvacátého srpna přitom došlo k uzávěrce přihlášek. Celkem se dle pořadatelů tentokrát přihlásilo sto osmnáct posádek.