CO SI MYSLÍTE O VYŠKOVSKÉM PIVU. CHUTNÁ VÁM, NEBO SE NEDÁ PÍT? ODPOVĚZTE NA OTÁZKU V PRAVÉM HORNÍM ROHU. DĚKUJEME.

Podnik je generálním partnerem hudebního festivalu. Napěněný půllitr Vyškovského piva s diblíkovskými růžky visí na kdekterém bilboardu, reklamu je slyšet i v rádiu. Každou chvíli se už v obchodech objeví nové modernější láhve s dlouhým krčkem a výraznějšími etiketami.

To vše dokazuje, že Pivovar Vyškov boj o přežití nevzdává.

Nový ředitel David Kaprál, jehož do čela podniku před devíti měsíci dosadilo představenstvo společnosti z rozhodnutí jediného akcionáře, kterým je ministerstvo zemědělství, si dal vysoké cíle. A to vylepšit recepturu, zvýšit prodej, získat nové odběratele a hlavně dokázat, že vyškovské pivo je kvalitní. Jak se plány daří?

Měl jste především v úmyslu zlepšit obchodování…

Posílili jsme a obměnili obchodní úsek, který začíná navazovat vztah se zákazníky a nabírat zkušenosti. Od března máme i nového obchodního ředitele. Velkoobchodní odběratelé mají výhodnější ceny a lepší servis. Daří se obnovovat komunikaci se zákazníky, která dříve vázla. Obchodníci jsou vedení k tomu, aby zákazníky opečovávali, operativně vše řešili. Ne jako v minulosti, kdy zákazníci obchodníky ani neviděli.

Podařilo se navýšit prodejní místa?

Získávání nových zákazníků není tak rychlé, jak bychom si přáli. Ale postupně nové klienty získáváme. Připravujeme spolupráci s několika restauracemi v Brně, kde se v minulosti Vyškovské pivo točilo, ale pozice jsme ztratili. Snažíme se je dobýt zpět. Hledáme i možnosti ve Vyškově a okolí. Podařilo se nám vyjednat lepší podmínky v jednom obchodním řetězci. Namísto dvou provozoven tohoto řetězce se Vyškovské pivo bude prodávat v šesti. Provádíme tam i ochutnávky a na prodeji je to vidět. Jsou to malé krůčky, ale posouvají nás k cíli.

Vyškovské pivo ale v poslední době nemělo dobrý zvuk…

Zdejší obyvatelé trpí slabším patriotismem. V regionu je bohužel moderní Vyškovské pivo podceňovat. Vtípek o tom, že z něho měl někdo střevní potíže se rozmohl až ve fámu. Svůj podíl má také dnes už zlidovělá hláška z Polívkova filmu Dědictví, která pověsti Vyškovského piva hodně uškodila. Naše pivo je však přezíráno zcela neprávem. Budeme se o to snažit lidi přesvědčit, ale počítáme s tím, že to bude v dlouhodobější perspektivě.

Nové láhve a etikety vyškovského piva

Budete recepturu piva měnit?

Novinkám se nebráníme. Zkoušíme nové postupy u Džbánu a nealkoholického piva. Jde jenom o drobné změny. Na vyvážené chuti stále pracujeme.

Jak přesvědčíte lidi o kvalitě Vyškovského piva?

Uvádíme reklamní kampaň, která probíhá na bilboardech, v tisku, v rádiu. Její dopad ale zatím vyhodnotit nemůžeme. Veřejné mínění se mění velmi pomalu.

Také jsme pozvali do podniku zástupce radnice Vyškova a starosty z okresu. Starostové jsou důvěryhodní lidé a můžou nám pomoci ovlivňovat veřejné mínění. Rozhodně se své funkci propagací pivovaru nezpronevěří, protože ten k našemu regionu patřil, patří a měl by patřit. Věříme že v obecních hospodách nebo na obecních společenských událostech by se díky nim mohlo vyškovské pivo objevit.

Reklama hlásí, že Vyškovské pivo je nejpoctivější na Moravě. Čím můžete toto tvrzení podpořit?

Stojíme si za tím, že Vyškovské pivo se vaří tradičním a poctivým způsobem bez použití technologií na urychlení výroby piva nebo jakýchkoli náhražek tradičních surovin. Některé ležáky zrají až devadesát dní. Používáme český slad a chmel, přestože z Německa nebo Itálie by nás vyšel na polovičku. Chceme však udržet kvalitu. Zažádali jsme o značku České pivo. Spousta ocenění v minulosti tomu dává za pravdu. Poslední úspěch je z listopadu 2008, kdy jsme získali zlatou medaili za Havrana.

Bude vaše pivo víc vidět na společenských událostech?

Jsme mnohem aktivnější. Jsou víkendy, kdy jsme na třech kulturních nebo sportovních akcích najednou. Chystáme se třeba i na vyškovský festival Rockshock. Pořadatelé vytvořili dokonce Rockschock patroly, které provádějí ochutnávky a reakce jsou velmi pozitivní.

Jak můžete konkurovat velkým soukromým pivovarům, které hostinským na oplátku za dlouholetou smlouvu nabízejí vybavení od slunečníků až po ledničky?

Kdyby jim nabízeli jenom slunečníky a ledničky. To my nabízíme taky. Ale velmi těžko se konkuruje peněžním vkladům. To je věc, o které se moc veřejně nemluví. Postupně však získáváme půdu pod nohama. Jsou hospodští třeba v Brně, kteří jsou ochotní točit jenom Vyškovské pivo a přitom kromě standardních věcí nenabízíme žádné převratné výhody.

Co připravujete do budoucna?

Na příští rok chystáme oslavu 330. výročí založení pivovaru. Tuto příležitost musíme řádně využít. Pivovarů s takovou tradicí není mnoho.