VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Reklamace zboží? I ve Vyškově jen se správnou účtenkou

Vyškov – Chtěla jsem nové kalhoty. Místo toho jsem se dočkala neochoty a nadávek. Tak ve zkratce popisuje svou zkušenost s nákupy v jednom z vyškovských obchodů Jitka Zbořilová. Vrácení peněz se nedomohla, podle živnostenského úřadu jí k tomu chyběl řádně vyplněný paragon.

22.8.2012 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Eva Kořínková

Na nákupy se Zbořilová vypravila minulý týden. „Vybrala jsem si kalhoty, které přesně odpovídaly mým požadavkům. Doma jsem ale zjistila, že mají na zadní straně docela velkou díru," popsala situaci Vyškovanka.

Hlavní nesnáze ovšem začaly teprve ve chvíli, kdy se rozhodla zboží reklamovat. „Nešlo o moc peněz, ale z principu jsem na druhý den do daného obchodu zašla. Doufala jsem, že celou záležitost v poklidu vyřešíme, ale to jsem se přepočítala. Prodavač mi sice nabídnul výměnu kalhot za jiné, ale už tam neměli mou velikost a hlavně se mi žádné nelíbily. Peníze mi vrátit odmítnul a po chvíli se mnou úplně přestal komunikovat. I přes mou žádost navíc nevyplnil reklamační list," postěžovala si Zbořilová.

Rozhodla se ihned obrátit na živnostenský úřad. Následovalo další zklamání. „Prodejce má povinnost vrátit peníze ve chvíli, kdy má zákazník řádný a průkazný doklad o finanční transakci. Paragon musí mít všechny potřebné náležitosti, to znamená základní údaje, jako je název firmy a identifikační číslo organizace, které musí být mimochodem k ověření na viditelném místě prodejny, a dále razítko a podpis," vysvětlila vedoucí vyškovského živnostenského úřadu Jana Otáhalová.

Účtence Jitky Zbořilové většina povinných náležitostí chyběla. „V tomto případě bohužel opravdu nejde nic dělat. Zákazník má ze zákona na správný doklad nárok, samozřejmě bez ohledu na cenu, ale musí si to uvědomit. Má svá práva a měl by je využívat, aby předcházel nepříjemným překvapením," připomněla Otáhalová.

Prodavači z daného obchodu, jehož provozovatelem je Hoai Phan Trong, se Vyškovskému deníku Rovnost odmítli k případu vyjádřit a na otázky jakkoli reagovat.

Lidí, kteří účtence nevěnují patřičnou pozornost, je přitom víc. „Vždycky si zkontroluji hlavně to, jestli odpovídá cena, ale musím se přiznat, že ostatní čísla většinou v potaz neberu," řekl třeba Vyškovan Miroslav Němec.

Najdou se však i opatrnější zákazníci. „Pokud se dobře pamatuji, tak jsem nikdy nic reklamovat nemusela. To nic nemění na tom, že pokaždé, když si něco koupím, ihned kontroluji paragon, jestli jsou na něm veškeré hodnoty, které tam být mají. Je to otázka chvilky a alespoň předejdu případným nedorozuměním," podotkla Alena Durdová.

Vedoucí vyškovské filiálky obchodu s oděvy S.A.M. Alena Taušová se nespokojeným zákazníkům snaží vycházet vstříc. „Na všechno zboží poskytujeme dvouletou záruku. Případnou stížnost okamžitě řešíme tím, že poškozené zboží odešleme na centrálu, kde zjistí původ závady. V případě, že jde například o chybu materiálu, vrátíme zákazníkovi peníze. Samozřejmě si jako náhradu může vybrat jiné zboží," přiblížila postup reklamace Taušová.

Podobný postup je běžný i podle živnostenského úřadu. Obchodníci mají na vyřízení reklamace měsíc. „Na vyřízení reklamace máme ze zákona danou lhůtu třiceti dnů, ale většinou známe výsledek za dobu minimálně o polovinu kratší," dodala Taušová.

Jitku Zbořilovou zaskočil nejen fakt, že prodavač ani nevyplnil reklamační list, ale také způsob, jakým s ní jednal. „Ten, u kterého jsem kalhoty platila, na mě byl hrubý, vulgární a víceméně mě nakonec z prodejny vyhodil," popsala jeho chování.

Živnostenský úřad nabízí jednoduché řešení. „Podobné stížnosti na různé obchody registrujeme docela často, i když samozřejmě ne každý den. Nejvíc to právě v období slev nebo před Vánoci. Doporučuji spotřebitelům pečlivý výběr místa, kde chtějí utratit své peníze. Znalost etiky a slušnost dnes bohužel není pravidlem," dodala Otáhalová.

Autor: Ivo Michalík

22.8.2012 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Po 17 letech se v brněnské ZOO narodili levharti cejlonští.
8

V brněnské zoo se narodila dvě levhartí mláďata. Po sedmnácti letech

Ilustrační foto.

Řemeslné obory jsou na dně. Mladí lidé nemají o jejich studium zájem

Úklidové firmy mají před svátky pilno. Lidé využívají jejich služby častěji

Vyškovsko, Blanensko - Velký předvánoční úklid domu či bytu? Na jihu Moravy neustále narůstá počet těch, co si raději objednají a zaplatí služby profesionální firmy. Některé dokonce neskrývají obavy, zda desítky zakázek do Vánoc zvládnou.

AKTUALIZUJEME / AKTUALIZOVÁNO

Ve Skalici srazil vlak chodce. Nehoda zastavila provoz na železnici

Skalice nad Svitavou – Mrtvý člověk, zablokovaný provoz na trati. Ve Skalici nad Svitavou srazila na zabezpečeném přejezdu se závorami vlaková souprava expresu RegioJet chodce. Ten na místě zemřel. Tragédie se stala ve čtvrtek kolem půl desáté dopoledne. „Jednalo se o pětatřicetiletého muže. Prověřujeme, zda se jednalo o nešťastnou náhodu nebo o sebevraždu,“ řekl policejní mluvčí Bohumil Malášek.

Epidemie třetího tisíciletí. Lidí s cukrovkou přibývá, v Brně je vyšetří zdarma

Jižní Morava /ANKETA/ – Jedna z největších epidemií třetího tisíciletí. Tak říkají cukrovce současní lékaři. Pacientů, kteří touto nemocí trpí, na jižní Moravě přibývá. Zda netrpí diabetem, si mohou lidé nyní ověřit na vybraných pracovištích v Brně. Na nemoc se zaměřuje program Zdraví národa.

Opravy rozbitého průtahu přes Ivanovice začnou na jaře. Vyjdou na třicet milionů

Ivanovice na Hané - Už nevěřím tomu, že průtah v dohledné době opraví, kroutí hlavou Jiří Bartošík. Přes Ivanovice na Hané na Vyškovsku jezdí denně. Silnice I/47, která vede přes město, je podle něj hodně zničená. „Loni se říkalo, že opravy začnou v letošním roce, ale stále se nic neděje. Jen sem tam někdo zalátá ty největší díry a jede se dál,“ kritizuje Bartošík.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT