„Z dokumentu tak vyplývá, že cena za reproduktory, u nichž pan Koudelka zpochybnil cenu, se nijak závratně neliší od té, již jsme zaplatili," komentoval místostarosta Michal Crhák.

Redakci zaslal i ceník, který se podle něj používá pro stanovení základních rozpočtů ve stavebnictví. „Ani tady se částky nerozchází s těmi, které byly městu vyfakturované. Jediný větší rozdíl je v případě renovace čela pódia a desky, ovšem v tomto případě je otázkou, do jaké míry se rozebíralo, což se dnes nedá zjistit," poznamenal Crhák.

Největší problém tak spatřuje právě v odhadech, které zveřejnil zastupitel Koudelka. „Do dnešního dne nebyl schopný vysvětlit, jak k uvedeným cenám dospěl. Nejedná se tedy o částky vycházející z nějakých oficiálních ceníků, ale pouze o jeho odhady, nebo možná i dohady," domnívá se místostarosta.

To Koudelka popírá. „Vyhledal jsem je v nabídkách jiných firem a porovnal s cenami, které jsou běžně na trhu," sdělil opoziční zastupitel, podle kterého se neliší pouze částky za některé položky, ale také jejich množství.

Třeba právě v případě reproduktorů byly podle jeho informací městu vyfakturované dva, tedy že za ně město zaplatilo zhruba padesát tisíc korun. Znalecký posudek nicméně hovoří o třech s tím, že jejich celková hodnota je šestašedesát tisíc.

miliony navíc
Přibližně devět milionů korun stála rekonstrukce bučovické Brigády. Z toho asi tři a půl milionu tvořily vícepráce a vícenáklady. Už je to však přes dva roky, co je stavba opravená, a město tak nemůže uplatnit reklamaci u dodavatele.

Podle Koudelky pak nesedí ani počet venkovních reflektorů. „Vyfakturovaných bylo deset, fyzicky jsou tam čtyři. To je podle mě jasný důkaz. A jenom tady mohla vzniknout škoda za skoro 40 tisíc korun. Nad pět tisíc už se jedná o trestný čin," naznačil.

Od varianty podání trestního oznámení zatím nehodlá ustoupit. Naopak zdrženlivější ve vyjádřeních je v tuto chvíli provozovatel kina Jiří Šarman. „Bude nutné všechno prodiskutovat. Situace se neustále řeší a nyní nemám nic nového, co bych k ní sdělil," řekl Šarman, který rovněž v bučovickém zastupitelstvu sedí v opozici.

Koudelka je nicméně přesvědčený, že město se věc snaží ututlat. „Těžko říct, co všechno znalci ukázali a co nechali nacenit. Mně posudek ještě nikdo neukázal. Ani mě neinformovali, že už přišel. Rozhodně se na něj ale chystám jít podívat," ujistil.

Jak sdělil místostarosta Crhák, město má nyní v rukách jen posudek na elektroniku. „Další ale zajišťujeme, vyhledáváme znalce z dané oblasti," oznámil s tím, že se věcí zabývala i současná vedoucí odboru územního plánování, rozvoje a investic.

„V době, kdy se kino rekonstruovalo, sice na bučovickém úřadě nepracovala, ale v poslední době prováděla rekapitulaci prací, které pan Koudelka zpochybnil. Celá záležitost se jeví spíš jako systémová chyba, kdy její předchůdce nebyl tak důsledný, jak měl být," řekl.

Po nástupu nové vedoucí se pak podle něj město s podobnými nesrovnalostmi a pochybnostmi nesetkává. Jmenoval třeba rekonstrukci budovy základní umělecké školy a hasičské stanice.

Co se pak týká nesrovnalostí v materiálu, je podle něj otázkou, jestli jako venkovní reflektory, respektive světla, nebylo myšlené venkovní osvětlení terasy. „Protože tam se světel nachází opravdu deset. Skutečnost je však taková, že reflektory jsou zde jen čtyři. Jak se ukazuje, celá předávací dokumentace ke kinu a především k jeho vybavení měla být mnohem podrobnější. Tím by se od počátku zamezilo různým protichůdným výkladům ohledně kvality a množství dodaného materiálu a vybavení," připustil místostarosta.