Uzavření části průjezdu městem se dotkne aut i městské hromadné dopravy. „Pro osobní auta bude určená objížďka pro oba směry ulicemi Dukelskou a Brněnskou až po křižovatku s Nádražní ulicí a z ní po Tyršově ulici až ke křižovatce s Kroměřížskou ulicí,“ popsala objízdnou trasu mluvčí vyškovské radnice Dana Bednářová.

Také autobusy

Kvůli rekonstrukci je nutné také odklonit autobusové linky, a to jak vnitrostátní, tak linky městské hromadné dopravy. „Zastávku Vyškov-u podchodu nahradí pro všechny linkové autobusy zastávka Vyškov-Palánek. Zastávku Vyškov-Dukelská u čistírny a Vyškov-Tržiště nahradí jedna zastávka Vyškov-Tyršova. Informace o náhradních zastávkách budou samozřejmě vyvěšené na místech původních stanovišť,“ řekla Bednářová.

Také lidé používající autobusy městské hromadné dopravy linek 744 a 741 si budou muset zvykat na nové nástupní místo. „Pro linku 741 bude zastávka Vyškov-Tržiště přemístěná na zastávku Vyškov-Tyršova a zastávka Vyškov-Dukelská nákupní středisko na ulici Na Vyhlídce naproti stávající zastávce Vyškov-Na Vyhlídce. To bude platit pro linky 741 i 744,“ dodala mluvčí. Všechny změny budou platné do třicátého května, kdy oprava ulic Žižkova a Tržiště skončí.

Rekonstrukce zasáhne i další úseky průtahu, tam však nebudou potřeba uzavírky. „Navrhovali jsme, aby se v ostatních úsecích, kde je čtyřproudá silnice, provoz omezil jen na dva pruhy. Díky tomu bude i při opravách doprava zachovaná. O tom, jak přesně to nakonec bude, už ale rozhoduje odbor dopravy ve Vyškově,“ upozornil vedoucí technickosprávního úseku vyškovské oblasti jihomoravské krajské správy a údržby silnic Jan Olejníček.

Rekonstrukce hlavního průtahu Vyškovem za desítky milionů korun má výrazně přispět ke zklidnění a zpřehlednění dopravy ve městě. O výdaje se podělí Vyškov a Jihomoravský kraj. „Peníze pomůžou nejen zlepšit kvalitu silnice, ale také zvýšit plynulost provozu,“ uvedl už dříve vyškovský místostarosta Roman Celý.

Při rekonstrukci totiž město nenechá jen spravit povrch silnice, ale na průtahu vzniknou i nové chodníky a hlavně moderní semafory s takzvaným dynamickým řízením. „Dynamické řízení je inteligentní systém, který vyhodnocuje zatížení jednotlivých částí křižovatky. To znamená, že pozná, z kterého směru jede kolik aut, a podle toho se chová. Dává signál pro spuštění zelené nebo naopak auta na místě pozdrží o něco déle, pokud je to nutné,“ vysvětlil místostarosta Celý.