Nejenom díry v silnicích nebo podemílající se krajnice trápí řidiče projíždějící Vyškovskem. Motoristé například už nějaký ten pátek upozorňují taky na sesouvající se svah u takzvaného tučapského kopce.

„Směrem od Vyškova na Tučapy se kousek před vesnicí propadá svah. Zajímalo by mě, co s tím budou silničáři dělat. Nerad bych se dočkal toho, že se pode mnou jednou silnice utrhne. Nejde o problém, který by se objevil ze dne na den. Jde podle mě o dlouhodobou záležitost,“ naznačil například Jiří Zeman, který jezdí úsekem docela často a taky dlouho.

Jeho slova potvrzují i pracovníci vyškovské oblasti Správy a údržby silnic. Podle vedoucího technicko správního úseku Jana Olejníčka silničáři řeší potíže se sesuvem půdy u Tučap od osmdesátých let. „Jde o geologicky komplikované a nestabilní území. K opravě sesuvu došlo opakovaně i v minulosti. Od třiaosmdesátého roku došlo na daném území ke geotechnickým průzkumným pracím, na jejichž výsledky navazoval projekt sanace,“ vysvětlil Olejníček.

Oprava se uskutečnila přibližně v polovině osmdesátých let a přišla na jeden a půl milionu korun. Přibližně za deset let pak silničáři vytvořili drenážní stěnu, která měla zabránit prosakování vody z přilehlých polí pod povrch silnice. Pomocí vodorovných vrtů voda stéká do koryta Rakovce.

„Tato opatření jsou plně funkční, což dokládá výtok vody z odvodňovacích vrtů. Sesuv svahu, který teď řidiči zaznamenávají, je přirozeným důsledkem postupné změny vodních poměrů v tělese silnice. Jakmile ovšem jeho míra přesáhne únosnou mez, vyrovnáváme povrch vozovky obalovanou živičnou směsí,“ doplnil Olejníček.

Nejde však o jediný problém, který trápí motoristy projíždějící Vyškovskem. Nedávno si například stěžoval řidič autobusu Jiří Antl z Ruprechtova, že se začíná podemílat krajnice cesty vedoucí z Drnovic směrem na Ježkovice. Úsek podle něj začíná být nebezpečný.

„Silničáři tam vloni vyhloubili příkopy pro lepší odvodnění cesty. Podle mě jsou ovšem zbytečně hluboké a hodně blízko silnice. Projíždějící auta tak způsobují vymílání okraje vozovky. Při svém zaměstnání mám zodpovědnost za spoustu cestujících. Pokud s tím někdo něco neudělá, může dojít k neštěstí,“ myslí si Antl.

Pracovníci vyškovské oblasti správy a údržby silnic slibují nápravu. Přesto však svoji práci obhajují. „Minimální hloubka, při které dochází k bezproblémovému odvodnění silnice, je půl metru. Uvědomuji si ale, že to není udělané nejlíp. Proto taky na letošní rok plánujeme opravu,“ doplnil Olejníček.

Kdy přesně k ní dojde, to ovšem zatím nedokázal říct. „Záleží na penězích. Ale když si představím, že motoristé jezdí třeba po cestách podél svahů, nepřipadá mi tento problém příliš závažný,“ naznačil Olejníček.