Jednou z nejčastěji zmiňovaných je zúžení, které se týká některých už opravených úseků rousínovského průtahu. „To je asi jediná ale docela zásadní věc, která se mi nelíbí. Na některých místech se silnice z mě nepochopitelných důvodů hodně zúžila. Třeba v místní části Čechyni při nájezdu na benzínku nebo v různých zatáčkách. Kolikrát když jedu autem, musím v některých místech téměř zastavit, abych se vyhnul protijedoucímu autobusu. Ten se v zatáčce na tak úzké silnici nedokáže udržet ve svém pruhu," poukázal třeba obyvatel Čechyně Jaroslav Mareček.

Smyslem opatření je zpomalit dopravu. Psychologický účinek užší silnice má být totiž takový, že v řidičích podvědomě vyvolává pocit menších vzdáleností, a proto dávají nohu z plynu.

Vadí také ostrůvky

Zužování se stalo tématem diskuze také na posledním zasedání rousínovského zastupitelstva. „Od obyvatel k nám přicházejí některé i docela nevybíravé poznámky nejen na zužování silnice, ale i na kruhový objezd nebo vznikající ostrůvky. Myslím si, že časem stesky odezní. Pro lidi je to novinka a bude chvíli trvat, než si na ni zvyknou. Třeba v Rakousku je ještě víc kruhových objezdů ve městech a vesnicích, a to i podstatně menších, než je ten v Rousínově. Mají také na silnicích víc ostrůvků," poukázal starosta Rousínova Jiří Lukášek.

Podle vedoucího technicko-správního úseku vyškovských cestářů Jana Olejníčka je silnice navržená tak, že vozovka má volnou šířku sedm a půl metru a mezi zvýšenými obrubami šest a půl metru. „To znamená, že jízdní pruh má šířku 325 centimetrů. Podél dělicích ostrůvků je pak jízdní pruh rozšířený na čtyři metry, aby podél něj mohl projet kombajn," vysvětlil Olejníček.

Zastupitel Vladimír Coufal poukázal, že s podobnou šířkou silnice se řidiči můžou setkat i jinde. „Pokud projdeme celý průtah se svinovacím metrem, zjistíme, že nejužší je silnice pouze na dvou místech. První je v Čechyňské ulici v místě přechodu pro chodce těsně za autobusovou zastávkou, kde je šířka silnice od obrubníku k obrubníku 650 centimetrů," vypočetl Coufal.

Druhé místo je pak podle jeho slov ve Slavíkovicích. „Konkrétně kousek za železničním přejezdem ve směru na Brno, kde silnice měří 630 centimetrů. Jeden pruh má tedy v místě 325, respektive 315 centimetrů," poznamenal Coufal.

Porovnal také průtah s rousínovským přivaděčem na dálnici. „Tam má jeden asfaltový pás šířku 310 až 315 centimetrů. A nikdy to nikomu nevadilo, ať už tam jezdily auta, kamiony nebo traktory. Takže i v těch nejužších místech je průtah stále zhruba o pět centimetrů širší než celý přivaděč," vyhodnotil zastupitel.

Marečkovi se naopak zamlouvá třeba nový kruhový objezd, jehož stavbu dělníci před nedávnem dokončili. Nachází se na křížení ulic Československé armády, Skálovy a Rudé armády. Oceňuje ho třeba i Libuše Otevřelová z Komořan. „Pro řidiče je určitě příjemnějším řešením než křižovatka. Celkově se mi rekonstrukce zamlouvá, třebaže s sebou nese nějaká omezení. Ale je mi jasné, že to musí být. Čeho se ovšem bojím, je plánované úplné uzavření silnice v Komořanech, ke kterému má dojít v závěru prací," naznačila žena.

Olejníček omezení potvrdil. „Pro úsek průtahu Komořany předpokládáme, že se na něj řidiči nedostanou, protože v místě budeme kompletně vyměňovat všechny konstrukční vrstvy vozovky, což nejde dělat po polovinách vozovky. Nákladní doprava mimo dopravní obsluhy bude obousměrně odkloněná přes Nesovice, Bučovice a Slavkov u Brna, zbývající doprava v jednom směru přes Nemojany a Habrovany, v opačném pak na místní komunikaci Komořan. Uzavírka bude platit v době od 8. července do 30. září," avizoval Olejníček.