Zástupci krajských silničářů pro druhou fázi ještě neznají konkrétní termíny. „Způsobí však znovu omezení pro veškerou dopravu. Lávka pro cyklisty a pěší přitom zůstane i tentokrát nedotčená,“ doplnil Pokorný.

Rekonstrukci zahájili dělníci na mostě v polovině září, řidiči od té doby využívají příslušné objížďky. O městskou investici se v tomto případě nejedná, náklady dosahují na necelých dvanáct milionů korun z dotací Státního fondu dopravní infrastruktury. „Most je ve vlastnictví Jihomoravského kraje,“ připomínal před časem vyškovský místostarosta Roman Celý.

Ilustrační foto.
Žena na Vyškovsku vyhrožovala svému muži zastřelením, mířila na něj zbraní

Stavba je více než sto dvacet let stará. „Stávající segmentová klenba z kamenných kvádrů již nebyla v dobrém technickém stavu. Po prohlídce most odborníci zařadili do sedmého stupně, což je označení pro havarijní stav,“ popsal ředitel Správy a údržby Roman Hanák.

Autoři posudku zmiňovali rozevírání parapetních zdí, které se projevovalo trhlinami ve vozovce. Přes ně následně zatékalo do konstrukce mostu a tím docházelo k jejímu narušování. „V první etapě jsme odtěžili zásyp nad stávající klenbou, včetně vozovky, až na úroveň kamenného zdiva. Následovalo zpevnění konstrukce obetonováním. Pokračovaly práce na zřízení konstrukčních vrstev vozovky a novém asfaltovém krytu,“ popsal Hanák.

Do Vyškova přijedou nadšenci Napoleonských válek.
Boj, slzy a bída. Vyškované okusí dopady Napoleonských válek

Sanace klenby z prostoru kolejiště pak zabrání budoucímu vypadávání zvětralého materiálu, také tady silničáři využili výluky na trati. Přesné datum zahájení druhé etapy ovlivní podle ředitele především počasí.