Už mockrát byl svědkem toho, jak je křižovatka záludná. „Od Brna na Vyškov jelo červené auto. Viditelnost byla vynikající. Přesto mladý kluk z Kučerova červené auto neviděl a napálil do něj. Spolujezdkyně vylétla oknem dvacet metrů do polí,“ popsal jednu z mnoha tragických příhod v tomto místě Novotný.

Ví, o čem mluví. Třicet let jezdil jako řidič autobusu. „Mockrát jsem mohl děkovat Bohu, že jsem z ošemetné situace vyváznul. Křižovatka je sice přehledná, pravoúhlá. Ale jsou tam místa, kdy vznikne mrtvý úhel a neštěstí je hned hotové. Zvlášť, když řidiče svádí dlouhý, rovný úsek k příliš rychlé jízdě,“ tvrdil Novotný. Dopravní značka sice řidičům přikazuje zpomalit na šedesátikilometrovou rychlost, ale jen málokdo ji prý dodržuje. Novotný si myslí, že řešením by byl kruhový objezd. Jako místostarosta Rostěnic se ho snaží prosadit. Také vedení nedaleké Lulče je v této věci s Rostěnicemi zajedno. „Rondel by dopravu určitě zmírnil. Na současné křižovatce bylo už hodně havárií.

Situace je ještě nepřehlednější kvůli většímu provozu kamionů. Jejich řidiči se vyhýbají dálnici kvůli mýtnému,“ tvrdí lulečský zastupitel Karel Osolsobě. Podle něj je místa na zbudovaní objezdu dost. Také si myslí, že pro přestavbu je ideální čas. „Silničáři se konečně chystají opravovat dezolátní silnici v Lulči. Při té příležitosti by bylo vhodné pustit se i do objezdu,“ dodal Osolsobě. Jenže silničáři rondel odmítají. „Možnost stavby okružní křižovatky mezi Rostěnicemi a Lulčí jsme již dříve zvažovali, ale v současné době takovou stavební akci nemáme v plánu. Rondely se dělají převážně ve městech. V těchto místech by nebyl vhodný,“ řekl vedoucí vyškovské oblasti jihomoravské krajské správy a údržby silnic Zdeněk Gardelka.

Důvod ke změně nevidí ani policisté. „Při dodržování pravidel silničního provozu jde o přehlednou, bezpečnou křižovatku, která je řádně vyznačená dopravními značkami,“ prohlásil tiskový mluvčí vyškovské policie Alois Gryc.