„V současné době má Rousínov jednoho strážníka, ale vzhledem k rozloze a problematickým lokalitám je třeba, aby měl minimálně dva. Jednou možností, jak ho zaplatit, je samozřejmě vzít peníze z rozpočtu města. Nyní ovšem jednáme s okolními obcemi o možnosti, že by se na financování Městské policie v Rousínově spolupodíleli," uvedl místostarosta Zdeněk Šedý.
Přesunutí úřední místnosti do domu s popisným číslem 46 na Sušilově náměstí má být podle něj prvním z kroků, jak víc přiblížit strážníka lidem.
Důstojnější místo
Podle všeho to není poslední změna v organizačním schématu radnice. Vedení města v současné době zvažuje další možné úpravy.
Většinu své pracovní doby tráví strážník v terénu, ovšem ta, při které je na služebně, se nyní bude odehrávat v důstojnějších prostorách. „Před několika lety jsem se musel stěhovat v rámci úřadu do administrativního skladu. Potřebovali jsme totiž odpovídající pracoviště, kde by se zřídilo dohledové centrum nově sjednoceného kamerového systému. Instalovat všechno vybavení do dřívější místnosti nebylo kvůli zabezpečení možné. Administrativní sklad je zamčený a bezpečný- Na druhou stranu je to pořád jen sklad," poznamenal strážník.
Nová úřední místnost bude mít i jiné výhody. „Například venku je dvorek, který může na čas posloužit pro odchyceného psa, než o něm udělám záznam a informuji veřejnost. Nemusím ho tedy hned odvádět do kotců v Rousínovci," podotkl Minařík.