Oficiálním se zisk stavebního povolení pro výstavbu konkrétního úseku stane ve chvíli, kdy rozhodnutí Dopravního a energetického stavebního úřadu nabude právní moci.

„Přesný termín ještě s určitostí neznáme, minimálně to bude po uplynutí všech lhůt v případě, že se proti rozhodnutí úřadu nikdo neodvolá,“ okomentoval situaci mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. O zisku stavebního povolení informoval jako první server Zdopravy.

Se samotnou modernizací úseku mezi Nezamyslicemi a Kojetínem počítají zástupci Správy železnic od příštího roku, a to souběžně se stavbou na navazujícím úseku z Kojetína do Přerova. Jednat se přitom bude o vůbec první uskutečněné části připravovaného rychlého spojení mezi Brnem a Ostravou.

Pojedou až dvě stě kilometrů v hodině

Následně se budou přidávat stavební práce i na zbývajících úsecích směrem k Brnu. „Nevyhovující jednokolejnou železnici tak ve výsledku nahradí kapacitní a rychlé propojení brněnského a přerovského uzlu. Po napřímené dvoukolejné trati pojedou vlaky rychlostí až dvě stě kilometrů v hodině,“ pokračoval Gavenda.

Samotný úsek chystané rychlé trati mezi Nezamyslicemi a Kojetínem bude dlouhý zhruba deset kilometrů, jednat se bude o dvoukolejnou trať vedoucí převážně v nové stopě. Současnou jednokolejnou železnici posléze čeká zrušení.

Na přeložkách vznikne nový tunel i rozsáhlé mostní objekty, Správa železnic počítá rovněž s bezbariérovou zastávkou Měrovice nad Hanou a Němčice nad Hanou.

„Druhá jmenovaná nahradí zrušenou stanici na původní trati. Bude tam nejmodernější zabezpečovací zařízení doplněné systémem ETCS, místo železničních přejezdů budou na trati už pouze podjezdy nebo nadjezdy,“ dodal mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.