Pětadevadesátkou jel během jednoho z několika sledovaných období však jen jeden řidič. „Chtěli jsme zjistit, jaký má radar efekt, proto jsme do stejného místa umístili i zařízení, které jednotlivá auta a jejich rychlosti zaznamenává. Ve stejném směru pak například kolem sedmdesátky jelo přes dvě stě řidičů. V opačném jich byl zhruba stejný počet," přiblížil zjištěné výsledky vyškovský místostarosta Břetislav Usnul.
Jak podotkl, stížnosti obyvatel tak radnice vidí jako oprávněné. „Lidé v místní části jezdí opravdu rychle. Jak je ale z výsledků patrné, radar k jejímu snížení napomáhá. Chtěl bych proto, aby byl ve Lhotě umístěný natrvalo," řekl Usnul.
95kilometrů v hodině. Takovou rychlost zaznamenal měřič u jednoho z aut projíždějících vyškovskou místní částí Lhota směrem k městu. Zhruba dvě stovky jich stejným směrem jely sedmdesátkou, v opačném byl počet podobný.
To by osadní výbor v čele s Marií Šlapalovou přivítal. „Ještě lepší by bylo, kdybychom k němu měli i kameru. Radar sice sám o sobě psychologický efekt má. Když ho řidiči vidí, zpomalí, ale dál rychlost znovu překračují. Což dokázalo i měření," podotkla předsedkyně výboru.
Ideální by podle ní bylo, kdyby měli radary dva. „Jeden bez kamery a jeden s ní. Jak ale vedení radnice zmínilo, jde o docela drahou záležitost, na kterou momentálně nejsou peníze. Na druhou stranu by se investice mohla vrátit, městská policie by za přestupky měla peníze," myslí si Šlapalová.