„Z peněz, které k nám přitečou, část poputuje na úpravy silnice mezi Bukovinkou a Račicemi, která nás vyjde na dvanáct milionů korun. Stoprocentně se zaměříme také na silnici v Dobročkovicích. Tam se na odbočce ze silnice I/50 nachází most ve velmi špatném stavu. Oprava spolkne deset milionů. Dalších pět pak investujeme do tamní silnice," potvrdil Gardelka.
Právě o silnici k Dobročkovicím debatuje vedení obce s cestáři už řadu let. „O opravu usilujeme velice dlouho. Na silnici jsou vyjeté koleje a spousta hrbolů, což je hodně nebezpečné třeba pro motorkáře. Naštěstí se tam žádná vážná nehoda ještě nestala. Silnice se musí neustále průběžně opravovat, ale tyto zásahy nemají dlouhodobý efekt a jenom stojí peníze. Most je zase velice starý a ve své době se stavěl jen pro určitou zátěž. Nyní po něm jezdí spousta těžkých aut a autobusů, což se na jeho stavu silně podepsalo," poukázal starosta vesnice Josef Pištělák.
Doufá, že letos už správa a údržba silnic svůj slib splní. „Ne že by nebyli vstřícní a ochotní, to naopak, ale vždycky je to především o penězích. Letos by jich ale podle mých informací měl Jihomoravský kraj mít k dispozici víc, takže nezbývá než doufat, že tentokrát už opravy začnou," přál si starosta.
Už loni silničáři vysoutěžili i zakázku na opravu části průtahu v Královopolských Vážanech, která má vyjít na čtyři a půl milionu korun. „V plánu máme také opravy některých mostů. Zařadili jsme do něj například ten ve Chvalkovivích na Hané, na nějž je rozpočtovaná částka deset milionů, nebo milešovický za čtrnáct. Jestli ale k rekonstrukcím přistoupíme, záleží na tom, kolik peněz přiteče právě ze státního fondu," naznačil Gardelka. Kolik skutečně získají, by podle něj mohlo být známé už v prvním čtvrtletí roku.
O opravě milešovického mostu se podle starosty vesnice Michala Polanského také mluví delší dobu. „Už asi dva nebo tři roky. Uskutečnilo se i stavební řízení, ze kterého vzešlo povolení ke stavbě. Most je v dezolátním stavu a my budeme jen rádi, když ho opraví. Faktem ale je, že každý rok dostáváme zprávu, že už to tento rok bude, a zatím nic. Takže stále ještě čekáme," reagoval Polanský.
Silničáři však nejspíš dostanou peníze i z kraje. „Záleží na jejich množství, v plánu ale máme například opravu nepěkné silnice mezi Křižanovicemi a Rašovicemi. Rádi bychom se také zaměřili na obce, ve kterých se loni dělala nebo letos bude kopat kanalizace. Například v Orlovicích si oprava silnice vyžádá jeden a půl milionu, v Nemojanech bezmála tři, v Kojátkách dva a půl, v plánu jsou i Kobeřice a Podomí," vyčíslil Gardelka.
Největší akcí ale bude pokračování rekonstrukce silnice II/430 mezi Tučapy a Rousínovem. „S pracemi jsme začali už loni, prostavěli jsme dvacet milionů. Dalších osmdesát budeme investovat letos," zmínil Gardelka.
Práce mají zahrnovat třeba výstavbu kruhového objezdu na křižovatce hlavní silnice s ulicemi Skálova a Československé armády v Rousínově. V plánu je i výstavba vjezdové brány u Tučap.
V regionu je ovšem daleko víc silnic, které by si zasloužily pozornost cestářů. Alespoň to tvrdí někteří řidiči. Třeba ta mezi Vyškovem a Bučovicemi. „Jeden úsek, který je ve špatném stavu, vybrat nemůžu, ale po celé cestě se nachází docela dost potenciálně nebezpečných míst," poukázal Petr Chabiča z Bučovic.