„Rozsah škod teprve postupně vyhodnocujeme. Je ale jasné, že situace je horší než po předchozích dvou mírných zimách,“ informoval vedoucí technickosprávního úseku vyškovské oblasti jihomoravské krajské správy a údržby silnic Jan Olejníček.

Moc nepřekvapí, že mezi nejhůř postižené silnice patří trasy Nesovice – Kozlany, Bohdalice – Kučerov – Rostěnice a také úsek mezi Komořany a Letonicemi.

Vliv počasí tam vykonal své dílo v kombinaci s nadměrnou dopravou vyvolanou uzavřením silnice I/50 v Bučovicích.

„Tyto silnice druhé nebo dokonce třetí třídy nejsou na takový provoz vůbec stavěné. V prvním případě jde hlavně o obrovský objem odkloněné dopravy kvůli uzavírce v Bučovicích, silnice v okolí Kučerova a Dražovic si zase oblíbili řidiči náklaďáků, kteří převáží materiál z lulečského lomu,“ upřesnil Jan Olejníček.

Řidiči náklaďáků přitom podle něj vůbec nerespektují omezení. Tak třeba v Nesovicích běžně jezdí po mostě s patnáctitunovou nosností na objížďce mnohem těžší vozidla.

To z vlastní zkušenosti potvrdil i nesovický starosta Vítězslav Reška. „Omezení na mostě nikdo nedodržuje, jezdí tu těžké kamiony, patrové autobusy. Provoz je velice silný,“ sdělil Reška.

Právě přímo v Nesovicích je už vozovka na mnoha místech v hrozném stavu. V křižovatce se silnicí I/50 se doslova rozpadá.

Otázkou přitom zůstává, kolik peněz budou mít silničáři na opravy. Náklady na údržbu ještě nemají vyčíslené, budou ale mnohem vyšší než vloni, to je jisté. A vyšší náklady na údržbu znamenají nižší investice do oprav.