„Kolem lulečského lomu jezdím denně. Cesta bývá často špinavá, zaneřáděná. Zhruba ze dvou třetin bývá mokrá a bahnitá. Někdy vidím, že bláto z cesty odstraňují. Víc mi ale vadí kamínky a štěrk. Při projíždění odlétávají a ničí přední sklo auta,“ postěžovala si například Jana Lautierová z Nemojan.
Obyvatelé se podle silničářů ovšem už brzy dočkají výrazného zlepšení. „Od prvního března bude uzavřená silnice od rostěnické křižovatky po Luleč kvůli opravě křižovatky u Nemojan. Využijeme toho a do rekonstrukce zařadíme i most a cestu až po výjezd z lulečského lomu,“ popsal plánovanou rekonstrukci vedoucí vyškovské oblasti krajské správy a údržby silnic Zdeněk Gardelka.


Stavební úpravy silnice by tak měly usnadnit silničářům práci s likvidací bahna a řidičům díky tomu zase průjezd. „Rovná vozovka se nám totiž bude čistit lépe než ta současná rozbitá,“ objasnil Gardelka.
Zároveň doplnil, že rekonstrukce by měla být hotová do konce letošního pololetí.


Zmírnit obtíže se pokusila už v loňském roce taky společnost Českomoravský štěrk, která kamenolom v Lulči provozuje. Nechala zpevnit cesty uvnitř lomu a taky prostory skládky a nakládky.
O potížích řidičů totiž ví. „Chápeme připomínky k občasnému znečištění. Dochází k němu kvůli provozu nákladních aut stavební firmy, která staví dálnici u Vyškova. Proto jsme taky uzavřeli smlouvu se silničáři, kteří mají techniku na čištění cest. Naši společnost to stojí až milion korun ročně,“ informoval vedoucí marketingu a komunikace podniku Miroslav Příkopa.
Podle něj je ovšem vozovka zablácená jen tehdy, když auta odváží z kamenolomu kamenité skrývky. „Rozhodně nejde o každodenní znečištění uvedené silnice,“ tvrdí Příkopa.


Další nápravné kroky, jako je například mycí zařízení v kamenolomu, zatím společnost podnikat nehodlá. „O instalaci myčky v současnosti neuvažujeme. S trvalým zavedením zařízení v kamenolomu nejsou v republice dosud zkušenosti,“ doplnil Příkopa.
Podle něj ovšem společnost uvítá, když ji obyvatelé na znečištěnou silnici kdykoliv upozorní.