Jak v době řepné kampaně to vypadá na silnici mezi Drnovicemi a Lulčí. Bláto ovšem nepochází od zemědělské techniky, ale od nákladních aut vyjíždějících z lulečského lomu. Ke všemu nepořádek je na silnici nejen pár dnů v roce, nýbrž prakticky celoročně.

„Cesta vypadá hrozně. Jsou místa, kde je poměrně dost bahna. Zvlášť poblíž brány lomu. Ke všemu si musím po jízdě tímto úsekem častěji čistit auto,“ uvedl třeba Vyškovan Michal Bartoš.

Podobný názor má také Milan Novotný z Prostějova. „Moc tudy nejezdím. Přesto je obrázek většinou stejný. Na silnici jsou vrstvy bahna. Něco by se s tím mělo dít,“ vyzval Novotný.

Slova kritiků potvrzují také vyškovští silničáři, kteří se s problémem potýkají dlouhodobě. „Když je horší počasí a lom pracuje naplno, podobá se to situaci v době řepné kampaně. Auta vytahují bláto z areálu. V tom okamžiku je situace opravdu neúnosná,“ uvedl vedoucí vyškovských silničářů Zdeněk Gardelka.

Přesto je podle něj vidět určité zlepšení. Vedení společnosti Českomoravský štěrk, která provozuje kamenolom, prý se silničáři spolupracuje na řešení. „Na konci minulého roku podnik ke všemu nechal zkvalitnit některé cesty uvnitř lomu. Jsou teď zpevněné. Přinese to nejspíš další změnu,“ odhadl vedoucí.

I tak si myslí, že opatření nebude dostatečné. „Silnici uklízíme za peníze, které od provozovatelů dostáváme. Loni to bylo sedm set tisíc korun. Jenomže to je až následné řešení. Mnohem lepší by bylo, kdyby auta jezdila očištěná už před výjezdem z brány areálu. Podnik by třeba mohl používat nějakou jednodušší myčku,“ myslí si Gardelka.

Firma Českomoravský štěrk o problému ví. „Plně chápeme připomínky uživatelů silnice. Udělali jsme proto řadu opatření. Zejména zpevnění výjezdových ploch z kamenolomu Luleč v řádu milionů korun,“ uvedl vedoucí marketingového oddělení podniku Miroslav Příkopa.

Kromě toho podnik zpevnil cesty u skládek i prostory nakládky. „Tím by se mělo výrazně snížit znečištění při výjezdu z lomu. Veškeré práce na silnicích společnost dokončila koncem minulého roku. Uvedené cesty ke všemu v letních měsících kropíme,“ uvedl Příkopa.

Podle něj se situace zlepší, až skončí dodávky pro výstavbu dálnice D1 u Vyškova. „Stavební firma odebírá z lomu kromě kameniva i část kamenitých skrývek, které slouží k budování valů dálnice. Právě při této přepravě není možné zcela se vyvarovat znečištění silnice do Lulče. Před zahájením dodávek problémy prakticky nebyly,“ prohlásil Příkopa.