„Metodik má za úkol hledat pro děti náplň činnosti, která by je dostatečně pohltila, aby neměly čas na různé patologické jednání. Řekli jsme si, že nejlepší je těmto jevům zabránit ještě dříve, než vzniknou,“ vysvětlil ředitel školy Jiří Zlatník.

Úkolů má metodik celou řadu. Je rovněž součástí vedení školy. „Jeho úlohou je například kontrolní činnost a předkládání návrhů, jak může naše škola zlepšovat prevenci. Dále provádí školení ostatních zaměstnanců,“ informoval Zlatník. Metodik dále také hledá způsob, jak vyplnit dětem čas o přestávkách ve škole. Podle ředitele se děti mohou věnovat například internetu či odpočinku v relaxačním koutku.

Pestrá nabídka aktivit je připravená také na dobu po vyučování. „Děti mohou navštěvovat kroužek gymnastiky či výroby keramiky a řadu dalších,“ uvedla metodička Martina Ambrosová. Podle ní je vidět ze strany žáků velký zájem. „Někdy jej ani nestačíme uspokojovat,“ řekla Ambrosová.

Ta je pověřena prací metodika teprve měsíc. Myslí si ale, že rozhodně bude mít smysl. „Alespoň podle toho, jak jsem to tu pozorovala dříve, určitě výraznou měrou přispívá k zamezení vzniku problémů u dětí,“ myslela si.

Škola si požádala o dotaci krajský úřad. „Peníze jsme žádali na zlepšení materiálního vybavení kabinetu preventisty, různé zařízení, ale také na vyučovací materiály,“ vysvětlila Ambrosová. Kraj ale přidělil jen část prostředků, takže škola ci také musí pomoci sama.

„Žádali jsme původně o devadesát tisíc korun. Poskytli nám však jen třiačtyřicet tisíc. Zbývající peníze proto dodáme ze svých zdrojů,“ uvedl ředitel. Doplnil, že z těchto prostředků škola platí také například internet a vzdělávání metodika.