Pracovníci se zaměřili na část od křižovatky s II/431 v Bohdalicích po křižovatku s I/50 v Nesovicích. „V tomto předvánočním čase je to jednoznačně dobrá zpráva. Místní lidé tak mají komfortnější dopravní dostupnost do okolních obcí a zlepšilo se také silniční spojení Vyškova se silnicí I/50,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Jiří Crha.

Zmíněná trasa je součástí Prioritní regionální silniční sítě, která zahrnuje vybrané úseky stávajících silnic druhé a třetí třídy. „Ty plní funkce silnic vyšší třídy. Díky tomu také rekonstrukci úseků o celkové délce téměř osmi a půl kilometru podpořila evropská dotace,“ doplnil Crha.

První etapa zahrnovala rekonstrukci II/429 od křižovatky v Bohdalicích po konec Kozlan, a to v konečné délce úprav přes jeden a půl kilometru. Pracovníci vyměnili asfaltový kryt mezi stávajícími obrubami a v případě potřeby prováděli sanaci. Dále rozšířili vozovku s krajnicemi a upravili příkopy i hrany tělesa. Ve svahu před Bohdalicemi vznikla nová opěrná zeď.

Práce zahrnuly také rekonstrukci autobusových zastávek, včetně osvětlení a přeložky inženýrských sítí. Nový most nahradil v Kozlanech původní stavbu, která byla v havarijním stavu. „První etapu jsme zahajovali loni v květnu a dokončili ji o sedm měsíců později. Celkové náklady přesáhly sedmatřicet milionů korun bez daně,“ sdělil ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Roman Hanák.

Budovali také opěrné zídky

Rekonstrukce pokračovala během druhé a třetí etapy v úseku od konce Kozlan po osadu Rošťoutky v délce přibližně 2,8 kilometru a dále v úseku po křižovatku s III/4292 před Milonicemi v délce přes dva kilometry. Došlo k výměně asfaltového krytu, případně celé konstrukce vozovky.

Také tady silničáři rozšiřovali vozovku a řešili zastávky hromadné dopravy. Zároveň sanovali svahy, stavěli opěrné zídky a opravovali stávající propustky. „Náklady jsou přes třiadevadesát milionů korun. Rekonstrukce začala v červnu tohoto roku a končila se před pár dny,“ popsal Hanák.

Silný vítr může lámat větve a působit problémy v dopravě. Ilustrační fot
Na Vyškovsko přivane silný vítr. Hrozí škody na majetku

Čtvrtá etapa se týkala přibližně dvoukilometrového úseku po křižovatku s I/50 v Nesovicích. Změny tady zahrnovaly mimo jiné i úpravy a nasvětlení přechodů pro chodce. V Milonicích přibyla nová železobetonová opěrná zeď v délce sto sedmdesáti osmi metrů. Nový most nahradil v Nesovicích ten původní kvůli havarijnímu stavu.

„Náklady na tuto etapu jsme vyčíslili na více než devětatřicet milionů korun, přičemž stavba trvala sedm měsíců a hotová byla v květnu tohoto roku. Celý projekt přispěje ke zvýšení plynulosti a bezpečnosti silničního provozu v lokalitě a zajistí také lepší dopravní obslužnost Bohdalic, Kozlan, Milonic a Nesovic,“ dodal ředitel Hanák.