„Problematické bylo výběrové řízení na dodavatele. To sice bylo z našeho pohledu v pořádku, při kontrole však zástupci regionální rady našli nějaké menší formální chyby. Snížení dotace o deset procent, což v našem případě znamená asi šest set tisíc korun, je nejnižším možným postihem," informoval slavkovský starosta Ivan Charvát.

I přesto městští zastupitelé rozhodli, že se bude v projektu pokračovat. „A to díky vysoutěžené ceně," přiblížil Charvát.

O polovinu levnější

Stavba totiž bude o dost levnější, než se čekalo. „Odborník, který projekt přestavby uzlu tvořil, odhadl celkovou částku na dvanáct milionů korun. Vysoutěžená cena je ale mnohem nižší, necelých šest milionů korun, což je úspěch. Výrazně pod odhadovanou cenou byla většina nabídek, které se výběrového řízení účastnily," zmínil vedoucí odboru investic a rozvoje slavkovské radnice Petr Lokaj.

Že bude práce odbytá vzhledem k ceně stavby, toho se ve Slavkově neobávají. „Naši technici se postarají o to, aby investor všechno udělal v odpovídající kvalitě," ujistil starosta.

Pokud všechno dobře dopadne, Slavkov ani na snížení grantu nedoplatí. „Vzniklou škodu budeme chtít zaplatit po administrátorovi výběrového řízení na dodavatele. Tento postup navrhl právník města. Bude to samozřejmě složité vyjednávání. Podle posudku advokáta bychom však měli uspět," podotkl starosta.

Případ zřejmě poputuje k soudu. „Většina solidních firem, které se podobnými věcmi zabývají, je pojištěná proti způsobeným škodám. Ztracených šest set tisíc by jim tak měla proplatit pojišťovna. Ta ale zpravidla vyžaduje relevantní důkaz o tom, že škoda vznikla. Na základě zkušenosti, kterou z obdobného případu máme, víme, že tím je soudní rozhodnutí. Pro administrátora grantu je tak vlastně výhodnější, když celá věc půjde k soudu. Rozhodně ale nechceme celou věc nějak vyhrocovat, takže doufáme, že se dohodneme," řekl starosta Charvát.

Hotovo na podzim

Firma ENVI Agentura Trunda, která výběrové řízení zajišťovala, se zatím vyjadřovat nechce. „Zatím jsme nedostali žádnou oficiální zprávu. O celé věci proto zatím nic nevím. Vyjádřit se můžu, až mi přijde nějaké vyrozumění, protože zatím neznám žádné konkrétní údaje," uvedl jednatel společnosti Vladimír Trunda.

Uzel tak ovšem může stát ještě letos. „Věříme, že pokud se začne stavět ještě v srpnu, stihneme stavbu do listopadu dokončit," plánuje Charvát.

Informaci vítají i místní obyvatelé. „Je mi čtyřiaosmdesát let. Vlakem už proto nejezdím. Myslím ale, že je určitě dobře, že se bude stavět. Obzvlášť pokud bude řešení bezbariérové. Vím, že starším lidem to cestování vlakem usnadní. Čím dřív proto bude uzel opravený, tím lépe," myslí si třeba Marie Halámková ze Slavkova u Brna.

Rekonstrukce uzlu si vyžádá i změnu dopravního značení. Nové by se tak mělo v Nádražní ulici objevit zanedlouho. „Už jsme ho jednou měli rozmístěné. Protože se ale stavba odkládala, nechali jsme ho odstranit, aby doprava nebyla zbytečně omezená. Obnovíme ho proto v nejbližších dnech, aby investor mohl začít s pracemi," dodal Charvát.