Autobusy projíždějící Sídlištěm Nádražní, schody do čekárny vlakového nádraží nebo poničená silnice v prostoru před ním je už ve Slavkově u Brna minulostí. Krátce před koncem loňského roku slavkovská radnice oficiálně otevřela opravený přestupní uzel.

Změny potěší třeba vozíčkáře a matky s kočárky. „Jednou z předností zrekonstruovaného uzlu je bezbariérový vstup do čekárny vlakového nádraží. Předtím tam byly tři schody, takže na invalidy čekala nepříjemná překážka. Přibyla ale i tři autobusová podélná stání, dvě na odjezdy a jedno na příjezdy, opravená je silnice a parkoviště. Nových je dvaadvacet parkovacích míst. Jednou z nejvýraznějších změn je autobusová točna na konci Nádražní ulice," vyjmenoval změny vedoucí odboru investic a rozvoje slavkovské radnice Petr Lokaj.

Právě autobusovou točnu zřejmě nejvíc oceňují lidé ze Sídliště Nádražní. Před opravou se totiž autobusy musely zpátky do ulice Československé armády vracet přes něj.

Teď se můžou otočit na smyčce a vyjet z Nádražní ulice na stejném místě, kudy k nádraží přijely. „Je určitě dobře, že autobusy už neprojíždějí mezi obytnými domy. Úroveň opraveného nádraží je opravdu solidní," zhodnotil například Drahomír Kotala z Nádražní ulice.

Město myslelo také na ty, kteří na nádraží přijíždějí po vlastní ose. „Před budovou přibyly stojany na kola, ale i takzvané cykloboxy. To jsou zařízení podobná například skříňkám na koupališti. Lidé do nich vhodí desetikorunu a můžou si tam zamknout kolo i s výbavou," přiblížil Lokaj.

Ty zaujaly například Slavkovana Oldřicha Mrázka. „Nikdy předtím jsem je neviděl, určitě to byl dobrý nápad. Celkově se oprava přestupního uzlu povedla, vypadá to tady mnohem lépe než dřív," chválil třeba Mrázek.

Zajedno je s ním i další cestující, který si ve Slavkově našel práci a bude tak uzel využívat poměrně často. „Nádraží znám z dřívějška a musím říct, že oprava mu velmi prospěla. Výborný je určitě i dostatek stojanů na kola. Protože právě kolo je ideální prostředek jak se dostat z nádraží do města," svěřil se zase Aleš Mazánek z Brna.

Přestože je uzel oficiálně otevřený, je podle Kotaly potřeba ještě několik věcí dodělat. „Na začátku Nádražní ulice je rozbitý asfalt od nákladních aut, která stavbou projížděla, a také autobusů. Když už doprava musela být organizovaná tímto způsobem, měli by silnici opravit. Její současný stav je otřesný. Navíc nechápu, proč ještě nezmizely značky se zákazem zastavení, které v místě byly po dobu stavby. Nádraží už funguje několik dní a značky už tady nejsou zapotřebí," podotkl Kotala.

Jak už dřív informoval Vyškovský deník Rovnost, práce na přestavbě začaly v srpnu loňského roku. Dodavatele přitom slavkovská radnice měla vybraného už v březnu. „Původně jsme zahájení stavby plánovali už v květnu, nakonec se začalo až výrazně později. Poskytovatel grantu Regionální operační program Jihovýchod nám totiž hrozil desetiprocentním snížením dotace. Nakonec jsme proto kopli do země až 21. srpna, poté, co uzavření smlouvy o dílo schválili také zastupitelé," připomněl Lokaj.

Samotný výběr nabídky byl podle něj víc než úspěšný. „Původně odhadovaná cena byla třináct milionů včetně daně. Díky soutěži jsme cenu srazili o víc než polovinu. Celkem proto stavba vyšla na přibližně šest milionů korun," zmínil vedoucí odboru investic a rozvoje.