Ne všichni Vyškované ovšem spoléhají na nabídku místních obchodníků. „Letní slevy mě i celou mou rodinu rozhodně lákají. Často jezdíme nakupovat do větších měst, většinou ne přímo za určitým zbožím, ale podívat se, co jednotlivé obchody nabízejí. Třeba v Brně mají výrazně bohatší sortiment," zhodnotila například Vyškovanka Olga Hejlová.

Někteří obyvatelé města mu však zůstávají věrní i v oblasti nákupů. „Ráda využívám všech slev, především u potravin a spotřebního zboží. Někteří mí známí sice jezdí do nákupních center, já si však vždy vyberu to pravé v běžných vyškovských obchodech. Mimo město nakupuji jen velmi zřídka, spíše se jedná o náhodu," podotkla třeba Hana Hrochová.

Obchodníci v okresním městě se snaží zákazníky nalákat někde až padesátiprocentními slevami. Nárůst zájmu díky tomu registrují třeba v obchodě s textilem S.A.M. „I díky pevně daným padesátiprocentním slevám na veškeré zboží k nám chodí víc lidí než před měsícem. Značkové zboží dostáváme pod běžné ceny, je tak často dokonce levnější než oblečení z tržnic," uvedla vedoucí vyškovské provozovny Alena Taušová.

I přes nízké ceny se podle ní obchodu toto rozhodnutí vyplácí. „Zbavujeme se tak starého sortimentu, který postupně nahrazujeme novým. Je to běžný postup i v jiných prodejnách," řekla Taušová.

Přesto si myslí, že značné množství Vyškovanů jezdí často stejné oblečení raději nakupovat do větších měst. „Vyškovu by podle mě pomohl větší supermarket nebo hypermarket, lidé by se díky němu naučili utrácet peníze v domovském městě," myslí si Taušová.

Podobné zkušenosti mají i v dalších prodejnách. „V současné době nabízíme velký výběr zboží se slevou až padesát procent, za pár týdnů to bude dokonce sedmdesát procent. Prodáváme samozřejmě hlavně letní oblečení, i proto, že se mnoho lidí postupně vybavuje na dovolenou," poznamenala vedoucí vyškovské filiálky společnosti Fashion Takko Božena Koutná.

Sportovní oblečení

I proto roste na začátku léta také zájem o sportovní oblečení. Podle prodavače Martina Gottvalda z prodejny HzH Sport ve Vyškově se situace mění den ode dne. „Lidé k nám chodívají v různém množství, někdy máme plno a na druhý den se stane, že prodáme jen několik kusů," podotkl Gottvald.

Význam slev nechce přeceňovat. „Lidi sice nalákají, ale mnoho z nich se sice přijde ze zvědavosti podívat, ale nakonec si stejně nic nekoupí. Vliv na nižší tržby má určitě to, že zboží světových značek, které nabízíme, si lidé zvykli nakupovat ve velkých nákupních střediscích," nadhodil Gottvald.

Podobně to dělá i Vyškovanka Martina Černá. „Běžně nakupuji ve Vyškově, ale přibližně jednou za měsíc si vezmu víc peněz a jedu si nakoupit do Brna, kde dostanu i zboží, které bych ve zdejších podmínkách sehnala jen stěží. Přece jen je Vyškov malý," upozornila Černá.