Vysoutěžená cena stavby dosahuje na 461 milionů korun bez DPH. Doba pro uvedení do provozu bude podle silničářů sto devatenáct dní, budou pracovat od nultého po šestý kilometr dálnice.

Práce na rekonstrukci dálnice D46 u Vyškova až po hranice kraje zahájí v sobotu třináctého dubna státní silničáři.Práce na rekonstrukci dálnice D46 u Vyškova až po hranice kraje zahájí v sobotu třináctého dubna státní silničáři. Pro zvětšení rozklikněte.Zdroj: ŘSD

Součástí stavby budou nové povrchy asfaltobetonového krytu vozovky, bezpečnostní zálivy, nová svodidla i bezpečnostní telematické systémy. Počítáme také s výstavbou nových připojovacích a odbočovacích pruhů, protihlukové stěny a instalací nových informačních systémů,“ doplnila Trubelíková.

Na stavbě budou dělníci pracovat po polovinách. „Provoz bude vždy veden v režimu 1+1, jedním jízdním pruhem v každém směru,“ dodala mluvčí.

Pohled na současné nákladového nádraží ve Vyškově.
Velké plány pro Vyškov: Přesun nákladového nádraží a stovky parkovacích míst

Nové napojení tak získá Mimoúrovňová křižovatka Vyškov. V provozu je přitom už od roku 1990, v polovině devadesátých let došlo k rozšíření o odbočovací pruhy, následně o připojovací pruh ve směru na Brno. Připojovací pruh ve směru na Olomouc doplněný z technických a ekonomických důvodů nebyl.

„Při najíždění aut na D46 dochází ke konfliktním situacím. Jakékoliv změny zlepšující plynulost provozu a bezpečnost i v nejbližším okolí našeho města samozřejmě vítáme,“ komentoval starosta Vyškova Karel Jurka.

V sobotu přinese Vyškovský deník reportáž přímo z místa.