Že radnice nevyužívá sociální sítě, vadí také Adéle Petrové. Ta by spíš než facebookový profil města uvítala ten na Twitteru. „Je škoda, že jim Vyškov nepřišel na chuť. Ocenila bych, kdyby vše důležité sdělovali pomocí tweetů. Lidem by to ušetřilo i spoustu času," podělila se o názor Petrová.

Radnice ale má pro obyvatele jasný vzkaz. O zřízení žádné sociální sítě neuvažuje. „Na Facebooku má profil naše turistické informační centrum. Co se týká přímo města, účet by někdo musel spravovat. Navíc by se zprávy dublovaly s tím, co máme už na oficiálních internetových stránkách. A ze strany Vyškovanů ani neregistrujeme poptávku po těchto věcech. Pokud lidé chtějí na internetu diskutovat, mají možnost anonymně na našem webu," sdělil vedoucí vyškovské kanceláře starosty a tajemníka Stanislav Kolařík.

Co ve Vyškově odmítají, to naopak třeba ve Slavkově u Brna chválí. Město má facebookový profil přibližně rok a za tu dobu se pro něj podle mluvčí Veroniky Slámové stal standardním nástrojem pro komunikaci s obyvateli. Kromě ní ho spravuje i starosta a tajemník.

Za výhodu považují i to, že jde o levnou záležitost, protože nemusejí platit nikoho, kdo se o účet stará. „A popularita nám stále roste. Spoustu fanoušků získáváme, hlavně když jsou vzpomínkové akce. Nyní jich máme 1 064. Na profil ale myslíme denně. Snažíme se, aby na něm byl každý den nějaký nový příspěvek. Lidé si to už oblíbili," zhodnotila ve středu Slámová.

Populární je podle ní i mezi staršími lidmi. „Také patří mezi naše fanoušky," dodala mluvčí. Za velké plus pak rovněž považuje, že se diskuzí, které nejsou anonymní, účastní i starosta.

Podle Slavkovana Michala Mlejnka jsou nicméně sociální sítě stále spíš záležitostí mladých. On sám ovšem facebookový účet má. „Chodím na něj jen občas. Raději si přečtu noviny nebo zpravodaj, tam najdu všechny potřebné informace. Ale je pravda, že diskuze by mě mohly zajímat. Možná se na ně podívám, jde přece jen o způsob, jak se spojit s vedením radnice," řekl muž.

Jak podotkla Slámová, právě na profilu dostali podnět k řešení problematické křižovatky s přechodem pro chodce ve městě. „Díky tomu jsme zaúkolovali městskou policii, aby místo víc hlídala," zmínila s tím, že naopak Twitteru Slavkov nefandí.

„Myslím, že není vhodný pro poskytování informací obyvatelům. Chceme jeden pořádný komunikační kanál, což Facebook splňuje," vzkázala mluvčí.

Sdělovat lidem důležité věci jinak než pomocí rozhlasu nebo webových stránek se rozhodli i v Hruškách. Podle starosty Jana Kaufa byla vesnice jednou z prvních ze Slavkovska, která si oficiální facebookový profil založila. „Máme ho skoro rok. Cílíme hlavně na mladší obyvatele. Zatím neevidujeme žádné diskuze, uživatelé chtějí spíš informace," uvedl starosta.

I přesto, že si už někde komunikaci s lidmi bez sociálních sítí neumí představit, Vyškov je stále jedním z mnoha, kde se jí asi lidé nedočkají. S nedůvěrou na ni pohlíží třeba starosta Hostěrádek-Rešova Zdeněk Petráš. „Jsem spíš ze staré školy a myslím, že bychom měli s obyvateli jednat hlavně osobně. Proto o zavedení Facebooku u nás ve vesnici neuvažuji. Stejně se nic nevyrovná spolehlivosti rozhlasu, který u nás používáme nejvíc," zdůvodnil Petráš.

Konzervativní linie se drží také Ivanovice na Hané. Podle starosty Vlastislava Drobílka ale někteří obyvatelé občas téma založení profilu nadhodí. „Hlavně naši hasiči sem tam chtějí Facebook. Párkrát jsem se o tom s nimi bavil. Doposud jsme ho však nezaložili a myslím, že se na tom nic měnit nebude. Lidé si u nás potrpí hlavně na osobní jednání. Když se jim něco nelíbí, ozvou se nebo přijdou na zastupitelstvo," sdělil ivanovický starosta.