Starosta města Karel Goldemund nicméně tvrdí, že se radnice o záměru dozvěděla až minulé pondělí. Což mu někteří obyvatelé, jak už redakce informovala, nevěří. „Čtyři dny nebo týden podle mě nehrají roli. Podstatné tady je, kdy betonárka začala vznikat. Vyškovský stavební úřad se k ní vyjadřoval v době, kdy už stála. A co jsme s tím mohli dělat?" hájil se Goldemund.

Jak naznačil, buď Metrostav, nebo Ředitelství silnic a dálnic měly s městem akci projednat. „Ale co znamená projednat? Kdyby bylo dané, že potřebují souhlas Vyškova, je to jasné. Takhle to bylo naprosto nejednoznačné," dodal starosta. Podle vyjádření šéfa vyškovského stavebního úřadu Miloslava Kramáře stavba byla navržena v místě, kde se těží nerosty. „V tomto funkčním typu výroba betonu není nepřípustná," stojí v dokumentu, který vydal.

Na dotaz redaktorky, co by následovalo, pokud by stavba byla v rozporu s územním plánem města, pak uvedl, že by ji Báňský úřad zřejmě nepovolil. Jenže ona už podle všeho v době, kdy vyškovský stavební úřad stanovisko sepisoval, zelenou měla. „Informaci, že se v Opatovicích bude stavět, jsme dostali od vedoucího lomu na konci května. V prvním červnovém týdnu začala vznikat. A co vím, město se o ní dozvědělo v době, kdy už stála," potvrdil předseda opatovického osadního výboru Jan Surý.

Báňský úřad, který podle starosty i vedoucího vyškovského stavebního úřadu betonárku povoloval, se ke konkrétní otázce redakce, zda měl ze zákona povinnost čekat na stanovisko úředníků z Vyškova, nevyjádřil. „Žádost o postoj k umístění mobilní betonárny v dobývacím prostoru v Opatovicích obvodní báňský úřad dostal v květnu. Sdělil, že k němu nemá připomínky," vzkázal mluvčí Českého báňského úřadu František Ševčík.

Metrostav, který opravu D1 pro Ředitelství silnic a dálnic zajišťuje, pak uznal, že trasy s radnicí neprojednal v dostatečném předstihu. Což se podle mluvčího podniku Vojtěcha Kostihy stát mělo.

S městem se podle něj ale nechtějí hádat. „Na druhou stranu si myslím, že komplikace v dopravě radnice mohla očekávat, protože věděla, že v Opatovicích bude betonárka stát. Ale asi jí nedošlo, co všechno bude akce obnášet a jak velká zátěž Vyškov čeká. A my chápeme, že těch zbývajících třináct dnů bude pro město v oblasti dopravy složitých," podotkl mluvčí Metrostavu.

Jak dlouho ještě budou nákladní auta jezdit přes Vyškov, záleží na počasí. Nyní za sebou mají tři dny z plánovaných šestnácti.

Žádné přestupkyJediné, co město může v souvislosti s kamiony mířícími z betonárky nyní dělat, je hlídat, jestli řidiči nedělají dopravní přestupky. Od úterý, kdy začali jezdit, zatím městská policie žádný nezaznamenala.