„Naplňuje tak nejen požadavky dané právními předpisy, ale při poskytování služeb nebo uvádění výrobků na trh má deklarovanou jakost a spolehlivost a poskytuje své služby s odpovídající odbornou úrovní," popsala mluvčí Jihomoravského kraje Denisa Kapitančiková s tím, že komise přihlíží i k tomu, jakou pověst má firma nejen mezi spotřebiteli, ale také u ostatních podnikatelů a samosprávy.

Jednou z vítězek je Iveta Hladíková z Dobročkovic, jež poskytuje služby pro chovatele. „Dlouhodobě podniká na vysoké úrovni, zaměřuje se na psy, kterým poskytuje péči ve svém salonu. Další oceněnou je Vyškovanka Lenka Břoušková provozující prádelnu. I ona poskytuje vysokou kvalitu služeb. Svědčí o tom například fakt, že zákazníci, kteří přešli ke konkurenci, se po čase zase vrátili," zdůvodnila mluvčí s tím, že prádelna se navíc jako jedna z mála v republice zabývá detašovaným čištěním.

letos potřinácté
Soutěž Spokojený zákazník Jihomoravského kraje vyhlašuje třináctým rokem Sdružení českých spotřebitelů. Ocenění se uděluje na dva roky.

Ocenění převzala i Vyškovanka Zdeňka Eywo Janská. Porotu zaujala nejen tím, že navázala na rodinnou cukrářskou tradici svého dědečka, který s činností ve Vyškově započal už v roce 1908, ale i tím, že jejich výrobky jsou známé v celé republice i za hranicemi.

Těšit z ceny se může i vyškovská firma zabývající se nakládáním s odpady: Respono. „Získala dotaci z Operačního programu Životní prostředí ve výši sedm set tisíc euro, za které pořídila speciální sběrné nádoby na odpady z domácností a zahrad, včetně dvou svozových aut vybavených mycím zařízením. Tím se výrazně podílí na čistotě životního prostředí Vyškova a okolí," vysvětlila Kapitančiková.