První etapu oprav zvládli silničáři už loni na podzim, úplná uzavírka mostu je podle nich nezbytná. „Při částečném omezení provozu nebylo možné dodržení požadované bezpečnost pracovníků a pohybu stavebních strojů po staveništi. Objízdné trasy budou stejné jako v případě první etapy loni na podzim,“ vysvětlil Pokorný.

close Mapa objízdných tras. info Zdroj: se souhlasem Správy a údržby silnic JMK zoom_in Mapa objízdných tras. Pro zvětšení rozklikněte. Obousměrnou objízdnou trasou pojedou řidiči po silnici III/0462 od křižovatky s II/430, dále po silnicích II/430 a I/47 až ke křižovatce s II/428 v Ivanovicích na Hané. Odtud zamíří po II/428 ke křižovatce silnic II/428 a III/0462 v blízkosti D46 Mimoúrovňové křižovatky Drysice a dále k požadovaným cílům dle místní úpravy dopravního značení.

Vozidla přesahující výšku tři metry využijí jinou obousměrnou trasu po dálnici. Nákladní auta pojedou po D46 mezi Mimoúrovňovými křižovatkami Vyškov a Drysice z důvodu výškového omezení na silnici II/428 v Ivanovicích na Hané. K jejich cílům je pak i tentokrát nasměrují místní dopravní značky.

Zatímco vozidla dočasně neprojedou, chodci a cyklisté mohou počítat s volnou cestou podobně jako loni. „Přilehlá lávka pro ně zůstane znovu bez omezení,“ ujistil Pokorný.

Projekt rekonstrukce mostu spadá pod Jihomoravský kraj, který akci hradí z dotací Státního fondu dopravní infrastruktury. Náklady přesahují bez daně dvanáct milionů korun.

Stavba je více než sto dvacet let stará, segmentová klenba z kamenných kvádrů již nebyla v dobrém technickém stavu. „V druhé etapě necháme odbourat nefunkční římsy, které nahradí nové. Namontujeme rovněž záchytný systém a protidotykové zábrany,“ přiblížil náplň prací ředitel Správy a údržby Roman Hanák.