„Problém s dlažbou vnitřního prstence je prakticky na všech okružních křižovatkách. Dnešní dopravní zátěž je obrovská. Dlažbu narušují především vícenápravové návěsy, které při zatáčení způsobují uvolnění dlažebních kostek," objasnil vedoucí technicko-správního úseku vyškovských silničářů Jan Olejníček.

Všímají si toho i řidiči. „Víme, že je vnitřní část kruhového objezdu ve špatném stavu. Žákům proto zakazujeme jezdit na dlažbu. Je to místo pro kamiony. Pokud na ni vjedou například při závěrečných testech, komisař to hodnotí jako nesprávné vedení auta," naznačil majitel vyškovské autoškoly Karel Punčochář. Současně také upozornil na další problémové místo. „Průtah je na tom podle mě ještě hůř. Zejména v místech odbočovacího pruhu do Havlíčkovy ulice. Byl bych rád, kdyby někdo řešil i tuto věc," upozornil Punčochář.

Ke špatnému stavu kruhového objezdu se na pondělním zasedání zastupitelstva vyjádřil i jeden z jeho členů Ivan Pokorný. „Kostky kruhového objezdu jsou uvolněné. Nerad bych se znovu dočkal toho, co se jednou stalo přímo před mýma očima. Návěs odmrštil jednu uvolněnou kostku na jiné auto," zmínil Pokorný.

Nová technologie

Aby takové situaci zamezili, rozhodli se silničáři problém odstranit. A začali ve čtvrtek. Dokonce plánují vyzkoušet novou technologii úprav. „Chceme využít speciální spárovací maltu, která tvrdne podstatně rychleji než běžná betonová směs. Ta zraje osmadvacet dní, do té doby nemá stoprocentní tvrdost," vysvětlil Olejníček.

Cestáři budou vlastnosti této speciální spárovací hmoty na dlážděné silnici na kruhovém objezdu u Agrodomu testovat. „Pokud se nám osvědčí, použijeme ji také při jarních opravách kruhového objezdu v Komořanech," nastínil vedoucí technicko-správního úseku.

Motoristé se teď ale budou muset obrnit trpělivostí. S úpravou okružní křižovatky jsou totiž spojená také dopravní omezení. „Opravu není možné uskutečnit bez toho, aby se nějakým způsobem nedotkla dopravy. Silnici ale samozřejmě nejde uzavřít úplně," naznačil Olejníček.

Po dobu opravy tak bude těžká doprava, s výjimkou autobusové, odkloněná mimo okružní křižovatku ze všech směrů, tedy z Křečkovské, Tyršovy a Nádražní ulice. „Například nákladní auta zvyklá jezdit po Křečkovské ulici pojedou směrem na Rostěnice a Kučerov," přiblížil Olejníček.

Pro řidiče osobních aut křižovatka zůstane průjezdná. „Osobní doprava bude kyvadlová. To znamená, že ji budou řídit semafory a motoristé budou jezdit vždy jen v jednom směru," objasnil vedoucí technicko-správního úseku.

Cena předláždění okružní křižovatky je stanovená na necelých tři sta tisíc korun. „Opravu budeme platit z peněz Jihomoravského kraje, který je vlastníkem silnic druhé a třetí třídy. Na předláždění pak budeme pracovat do desátého října," uvedl Olejníček.