„Zamlouvá se mi, když je po ruce hodně obchodů. Nemusím složitě přejíždět z jedné strany města na druhou. Jsem zvědavá, jakou nabídku budou poskytovat," prohlásila třeba Anežka Komárková.

Potěšila ji také informace, že si v místě nakoupí hlavně oblečení. „Je dobře, že budeme mít na výběr. Mnoho lidí jezdí kvůli nedostatku obchodů s kvalitním textilem do Brna, nyní už snad nebudou muset," myslí si Komárková.

To Vyškovan Jan Marek poukazuje na problematiku velkého množství obchodů na menším městě. „A zvlášť na jednom místě. Už dlouho se mluví, že například do nejnovějšího vyškovského obchodního domu moc zákazníků nechodí. Nejsem si tak jistý, jestli se další menší specializované obchody v místě uživí," váhal muž.

S tím však nesouhlasí jednatel společnosti, která se záměrem do města přišla, Martin Grünwald. „My i naši partneři se domníváme, že ve Vyškově je dostatečná kupní síla. Zákazníkům chceme poskytnout ucelenou nabídku značek a sortimentu, který ve městě v takovém rozsahu doposud není," přiblížil jednatel. Záměrem developera je vytvořit obchodní centrum se třemi až čtyřmi samostatnými obchody.

Má stát v obchodní zóně u silnice v Brněnské ulici, konkrétně na nezastavěném pozemku navazujícím na parkoviště prodejny Lidl. „Nájemníky budou renomované společnosti nabízející sortiment sportovních potřeb, obuvi, textilu a drogerie. Součástí našeho záměru je i komplexní výměna povrchu na parkovišti a dílčí úprava organizace dopravy. Celkový počet parkovacích stání se významně nezmění a bude dostatečný pro bezproblémový provoz prodejny Lidl i nového obchodního centra," ujistil Grünwald.

Nákupů se podle něj lidé dočkají už relativně brzy. „Zahájení výstavby plánujeme na druhou polovinu roku 2015. Předpoklá­dáme, že potrvá pět až šest měsíců. Na záměr už máme zpracovanou dokumentaci pro územní řízení, která byla kladně projednaná s dotčenými orgány státní správy," dodal Grünwald.

To potvrdila i mluvčí vyškovské radnice Petra Bezdomniková. Se zájemcem už město o podmínkách umístění nové stavby několikrát jednalo. „Na většině záležitostí jsme se shodli, problém nicméně přetrvává u dvou bodů. Město totiž trvá na dostatečné odstupové vzdálenosti štítu budovy od tamní stezky zejména kvůli estetickému hledisku. Naším dalším požadavkem je také zásobování obchodů zezadu. Nikoliv předem přes parkoviště, jak požaduje investor," zmínila dvě třecí plochy Bezdomniková s tím, že firma už nesouhlasná stanoviska města obdržela.

Věc tak budou zástupci investora s městem ještě projednávat. „Připomínky města, případně dalších účastníků řízení budou řešené v územním řízení vedeném stavebním úřadem ve Vyškově. Plánovaná stavba bude přízemní. Architektonické řešení je přizpůsobené výrazné pohledové exponovanosti místa. Jsme proto přesvědčení, že námi navrhované řešení splňuje veškeré náležitosti," zmínil Grünwald.

Současný záměr je v místě druhou etapou výstavby obchodního centra. První etapa vznikla v roce 2010. Stavěla ji stejná developerská společnost. Obchody jsou v současnosti pronajaté obchodníkům s elektronikou, zahradními potřebami nebo kováním.