Z nové cyklostezky v Olomoucké a v Sochorově ulici ve Vyškově mají sice radost cyklisté, ale řidiči jejich nadšení nesdílí. Stavba trasy si totiž vyžádala zúžení silnice, a to přináší problémy. V místě, kde nový ostrůvek dělí silnici, je vozovka příliš úzká. To znemožňuje průjezd třeba zemědělským vozidlům. A také šoféři větších nákladních aut musejí být hodně obezřetní. „Viděl jsem, jaký má u ostrůvku problém například zemědělský stroj. Jel od Pustiměře a potřeboval projet mezi cyklostezkou a ostrůvkem. Kdyby dělal, co chtěl, tak v životě nemůže projet. Měl jedinou možnost: vjet do protisměru,“ uvedl například Vyškovan Bořivoj Trávníček. Dodal, že za vozidlem se vytvořila kolona aut, takže nemohl ani vycouvat.
„Nakonec to dopadlo tak, že řidič, který jel z centra, musel čekat. Stroj projel v protisměru a provoz mohl pokračovat. Chvilkami to vypadalo na hromadnou srážku,“ doplnil Trávníček. Podle předsedy zemědělské společnosti Rostěnice Vítězslava Navrátila je situace nedomyšlená. „Docela by mě zajímalo, kdo to takto vymyslel. Pánové architekti měli pěkně divný metr. Zrovna ve směru na Pustiměř jsou pole. Je otázka času, kdy se tam stane nehoda. Myslím, že tam mívá problém i méně zkušený řidič s osobním autem,“ prohlásil Navrátil. O rozmístění ostrůvků v silnici rozhoduje policie. „Město její doporučení vždy musí respektovat. Lidé by se tedy v případě stížností měli obrátit právě na policisty,“ naznačila mluvčí vyškovské radnice Dana Bednářová.
Ostrůvek skutečně postavila vybraná firma zhruba před několika týdny na popud dopravní policie. „Vznikl proto, aby byla snížená rychlost vozidel přijíždějících od Pustiměře na Sochorovu i Olomouckou ulici ve Vyškově. Je tam přechod pro chodce a právě jejich bezpečnost je na jednom z prvních míst. Museli by přecházet přes tři jízdní pruhy,“ objasnil mluvčí vyškovské policie Alois Gryc. Při nájezdu k ostrůvku je vozovka široká čtyři metry a pak se postupně zužuje. „Lidi to možná mate. Ale když budou motoristé jezdit podle předpisů, nebude docházet k problémům. Silnice je mezi cyklostezkou a ostrůvkem široká přes tři metry. A to je ještě hodně daleko od nejmenší povolené míry,“ vysvětlil Gryc.