Vyškovský místostarosta Josef Kachlík označil informace o zrušení vláčku, které si lidé mohli dohledat například na internetu, za dohady a nepravdy. „Za prvé: je to v kompetenci městského úřadu a ten nic neruší. Za druhé: krajský úřad v Brně dává vláčku licenci na provoz. S jeho fungováním nemá žádný problém,“ reagoval.

Kachlík byl roky ředitelem vyškovského Zooparku, který je jednou z cílových stanic soupravy. „Za tu dobu nedošlo k žádné nehodě ani zranění,“ konstatoval.

Místostarosta upozornil i na to, že je cestovní rychlost vláčku jen dvacet kilometrů za hodinu a podle jeho zkušeností s ním ostatní účastníci silničního provozu nemají problém. „Dopravu spíše zklidní, řidiči jsou rádi, že ho vidí, a mávají. Slouží hlavně pro potěchu oka,“ řekl.

Vedoucí jihomoravského krajského odboru dopravy Rostislav Snovický však atrakci jako zcela bezproblémovou nevidí. „S ohledem na bezpečnost všech účastníků silničního provozu je provoz takového vozidla na frekventovaných cestách, jakými silnice II/430 a I/47 bezesporu jsou, krajně nebezpečný,“ vyjádřil se.

Policie podle mluvčí Alice Musilové nemá ve své kompetenci provoz vyškovské atrakce zakazovat, či povolovat. „To je na rozhodnutí městského nebo krajského úřadu,“ řekla.

Deník oslovil i několik turistů, kteří se vyškovským vláčkem svezli. „Dinovláček je dobré zpestření cesty mezi oběma parky. Líbí se mi možnost podívat se na velkou část Vyškova. Navíc se mi líbí, že ho respektují ostatní řidiči na silnici. Nebezpečný mi vůbec nepřipadal,“ svěřil se jeden z nich, který si nepřál být jmenován. Redakce jméno zná.

Podobný turistický vláček jezdí i ve Znojmě. Nikdo tam s ním problém nemá. „Lokomotiva je od Zetoru. Má parametry vhodné k provozu na silnicích mezi automobily. Každý rok s ní musíme na technickou kontrolu. Navíc máme předem určenou a povolenou trasu, takže se frekventovaným silnicím vyhýbáme. Vláček má poznávací značky a je klasifikovaný jako účastník silničního provozu,“ sdělil znojemský dispečer osobní přepravy Ivan Hudec.

Jakub Jurek