Podobné změny čekají i další dálkové spoje. „Nově jsme se rozhodli na rychlíkové trati z Brna do Prahy přes Havlíčkův Brod doplnit vlaky ve špičce několika spoji. Ty zkrátí interval mezi nimi na hodinu,“ uvedla mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Novinku na trati mezi Brnem a Prahou připravily dráhy také pro expresní spoje SuperCity, Eurocity a Intercity. „Všechny tyto vlaky budou v Praze nově zastavovat na hlavním nádraží. Připravili jsme pro ně také jednotný odjezd. A to vždy devětatřicátou minutu v hodině,“ prozradila Šubová. Dodala, že to platí pro vlaky v obou směrech vždy mezi čtvrtou hodinou ráno a devátou večer.

Dobrou zprávu mají dráhy i pro lidi z Blanenska. Poslední noční expres Brněnský drak totiž nově zastaví také v Letovicích, Skalici nad Svitavou a v Blansku. Stejný vlak také obslouží stejná místa v opačném směru jako první ranní expres.

Změny v dopravě do Prahy lidé vesměs vítají. „Jsem rád, že vlaky pojedou v podstatě ve stejný čas a přijedou na stejné místo. Když končil každý na jiném nádraží, bylo to docela složité. Poprvé, když jsem takto jel, jsem se pak v Praze ztratil,“ usmál se třeba Tomáš Martinák jenž v hlavním městě studuje.

Například Vladimír Šimek zase vítá více rychlíků přes Havlíčkův Brod. „Na Vysočině mám chalupu. Když zrovna nestihnu rychlík, tak se musím trmácet s couráčkem, který zastavuje skoro u každého kravína,“ řekl důchodce Pavel Kopecký.

Naopak nepříjemně překvapení jsou noční ptáčata. „Vlak Alois Negrelli, jenž do Brna až doposud přijížděl po půlnoci, nadále jezdit nebude,“ upozornila Šubová. Podle ní byl vlak málo vytížen. „To se mi moc nelíbí. Do Prahy jezdím tak čtyřikrát ročně na koncerty a za noční expres jsem byl vždy rád. Teď budu asi spávat na nádraží,“ povzdechl si Jaroslav Zálešák.

Největší změny
- Všechny expresy do a z Prahy pojedou vždy 39 minut po celé.
- Končí půlnoční expres z Prahy do Brna.
- Noční a ranní expresy zastaví v městech na Blanensku.
- Do Šumperka pojedou vlaky po dvou hodinách.

Změny čekají i na dráze z Brna do Olomouce a Šumperka. Potěší především turisty a sportovce. „Díky dokončené elektrifikaci tratě mezi Zábřehem na Moravě a Šumperkem se do Šumperku bude jezdit v dvouhodinových intervalech. Do Jeseníku pak o víkendech a v zimní a letní sezoně pojede přímý posilový vlak,“ uvedla mluvčí drah Šubová.

Poslední významnou změnou je posunutí odjezdových časů expresů mezi Olomoucí, Břeclaví a Brnem. „Posunou se všechny zhruba o jednu hodinu,“ řekla mluvčí.