Zatím je podle ní systém využívaný v o něco menší míře než na odboru dopravy, kde funguje už asi deset let a lidé si na něj zvykli. „Počet objednávek ale postupně narůstá," dodala.

Dřív systém fungoval tak, že se na každou hodinu mohl objednat k okénku jen jeden člověk a zbytek kapacity byl určený pro ty, co přišli bez objednání. Zhruba před dvěma měsíci ale ve Vyškově možnost objednávek rozšířili. Nyní se lidé registrují po půlhodinách. „I tak doporučujeme zájemcům o objednání, aby neváhali a učinili tak vždy co nejdřív. Jsou období, kdy se termíny velmi rychle plní," vzkázala Ryšánková.

To vítá například Petra Valová, která se za několik týdnů chystá se synem vyřizovat občanský průkaz. „Obecně jde o dobrý systém. Rozhodně ho využijeme," uvedla Vyškovanka.

Nabízená internetová služba ve Vyškově má ještě jednu přednost. Lidé díky ní zjistí, kolik klientů aktuálně čeká ve frontě na vyřízení. „Před příchodem na úřad se každý může podívat, jak dlouhou frontu může očekávat, případně přijít jindy. Nebo když ráno obdrží vysoké pořadové číslo, nemusí trávit celý čas čekáním na úřadě, ale může odkudkoliv přes internet sledovat stav fronty a přijít až v ten pravý okamžik," vyzdvihla mluvčí.