Velká oprava trati za osmnáct milionů korun má zabránit pomalé jízdě, kterou zatím strojvedoucí musejí dodržovat kvůli vysokým teplotám. „Po skončení rekonstrukce už nebude nutné jezdit pomalu. Odstraníme tím tak častá zpoždění vlaků. Věříme, že díky tomu odpadne mnoho stížností na kvalitu poskytovaných služeb a cestující naši snahu naopak ocení," podotkl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Opravy jsou rozdělené do několika fází. „Vyměníme upevňovadla a kolejnice, opravíme výhybky a defektoskopické vady a upravíme upínací teplotu bezstykové koleje. Rekonstrukce zahrnuje i likvidaci nevhodných porostů a běžnou údržbu železničního svršku a odvodnění spodku," řekl Halla a vypočítal, že náklady se ve výsledku vyšplhají k osmnácti milionům korun.

Opravy přitom začaly už v květnu, kdy trať také zasáhla devítidenní výluka. Ta, která začne zítra, ovšem potrvá celých čtrnáct dnů. Výlukový jízdní řád bude k dispozici na jednotlivých nádražích. „Všechny vlaky nahradí autobusová doprava organizovaná podle výlukového jízdního řádu. Informace jsou samozřejmě i na našich internetových stránkách," uvedla regionální mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Výluka se týká úseku z Brna do Kojetína a úseku z Vyškova do Nezamyslic. „Rychlíky ve směru z Brna do Bohumína a opačně nahradí autobusy na trati mezi krajským městem, Vyškovem a Kojetínem. Autobusy z Vyškova ve směru Kojetín budou odjíždět přibližně o třináct minut dřív, než je pravidelný odjezd vlaků," upozornila Šubová.

Také rychlíky z Brna do Šumperka a Jeseníku nahradí v dotčeném úseku, tedy z Brna do Nezamyslic, autobusy. I ony budou z Vyškova a Ivanovic na Hané odjíždět o třináct minut dřív. Podobně na tom budou i osobní vlaky mezi Vyškovem a Nezamyslicemi. „Vybrané autobusové spoje budou odjíždět z Vyškova zhruba o sedm minut dřív, než je pravidelný odjezd vlaků," doplnila mluvčí.

Přestože výluka cestování trochu znepříjemňuje, lidé ji vzhledem ke slibovanému budoucímu zrychlení vítají. „Sám jsem jel do Brna mnohokrát a můžu říct, že až dosud jsem skoro pokaždé dorazil se zpožděním. Nakonec jsem s ním začal počítat a svým přátelům jsem rovnou oznamoval, že nestihnu dorazit včas," podotkl například Pavel Chlápek z Hranic na Moravě.

Dodal, že jestli se železničářům podaří tento problém odstranit, bude jen rád. „Ale dokud se o tom sám několikrát nepřesvědčím, raději zůstávám trochu skeptický," upozornil Chlápek.

Součástí rozsáhlých oprav bude i zlepšení stavu železničního přejezdu v Holubicích. „Dlouho se tu nic nedělalo, protože nám železničáři přislíbili celkovou modernizaci. Ta ovšem nikdy ke slovu nepřišla. Otázkou tak pro mě zůstává, jestli tu současnou chystanou opravu železničáři nenaplánovali především proto, že cesta přes přejezd slouží jako objízdná trasa při úpravách nedalekého mostu," poznamenal starosta Holubic Stanislav Přibyl. Rekonstrukce ho ovšem tak jako tak těší. „Byl dlouhá léta v kritickém stavu, řidiči tu museli jezdit krokem a dost jim to vadilo. Jsem rád, že se ten problém konečně vyřeší," dodal Přibyl.