Zvažovaný útlum rozsáhlého provozu a s tím související prodej některých pozemků zemědělského podniku Lukrom v ulici Na Hraničkách znamenal pro vyškovskou radnici důležitý impulz. „První jednání o možnostech nového využití a uspořádání území se konala loni. O lokalitu se zároveň začali zajímat soukromí investoři,“ sdělil v tiskové zprávě Michal Kočí, který je mluvčím vyškovské radnice.
Zemědělský podnik ukončí se závěrem roku provoz. Městu se tak nabídlo rozšíření využití území. Novým vlastníkem ploch a objektů se stala společnost Movysko „Bez soukromého investora bychom náš záměr nemohli uskutečnit, prostředky na odkup areálu uvolnit nemůžeme. Peníze budeme potřebovat na řadu na dalších akcí a na rozvoj našeho města. S novým majitelem se opakovaně scházíme, abychom docílili shody o budoucí podobě lokality,“ informoval místostarosta Vyškova Karel Goldemund.

Upozornil, že město má zájem zajistit demolici stávajících objektů, terénní úpravy a následně vybudovat výrazně kvalitnější prostředí v centrální zóně města.
Schválený záměr je základem pro novou centrální obytnou zónu s množstvím zeleně.Radnice od začátku počítá s dotační podporou. „Podat žádost o dotaci na sanaci celého území, kterému dominují objekty železobetonového sila a věží, hodláme v lednu příštího roku,“ upřesnil vedoucí odboru rozvoje a strategického plánování Dušan Jakoubek.
Podle něj se jedná o největší záměr města, který je vyvolaný blížícím se zdvoukolejněním železniční trati.
Schválený investiční záměr je základem pro novou moderní centrální obytnou zónu s množstvím městské zeleně. Z celkové zhruba tříhektarové plochy budou pro úmysl města použité necelé dva hektary. „Naší snahou je vybudovat páteř nové centrální zóny s převažujícím prvkem městské zeleně. Představovat ji bude lesopark i téměř čtyřsetmetrová alej tvořená platany. V bulváru, který je zhruba sedmatřicet metrů široký, nebude chybět cyklostezka nebo chodníky,“ sdělil místostarosta Goldemund.

Jak doplnil, silnice bude nutná kvůli později postaveným domům nebo obchodům a přístupu zásobování. „Zájem oživení areálu je prakticky jediným velkým záměrem, který lze provést ještě před samotnou modernizací trati a který umožňuje platný územní plán,“ zmínil místostarosta Goldemund s tím, že výhledově se v lokalitě počítá s bytovými domy, obchodní zónou a další občanskou vybaveností.
Dalším záměrem města je nechat propojit podchodem pod vlakovým nádražím nově vznikající moderní centrum s historickým náměstím.

Modernizace železnice mezi Brnem a Přerovem spočívá zejména v tom, že současnou jednokolejku nahradí dvoukolejná trať. „Vlaky po ní pojedou rychlostí až dvě stě kilometrů za hodinu. Zvýší se komfort cestování či nastupování, výrazně se zkrátí doba jízdy. Zásadním pro město zůstává přesun nákladového nádraží a vybudování řady parkovacích míst. Vyškova se stavební práce dotknou v období od 2028 do 2030,“ upřesnil mluvčí města v tiskové zprávě.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Pestré kroje, průvod i tanec. Podívejte se na Svatomartinské hody v Lulči