Kolony aut tvořící se jak na průtahu, tak v centru města. A to nejen v dopravní špičce, ale třeba i během dopoledne. To je takřka každodenní dopravní situace v okresním městě.

„Projet celým Vyškovem a nezastavit u některého semaforu na červenou je skoro nemožné. Mockrát jsem viděl, jak řidiči dupli na plyn, aby nemuseli čekat na další zelenou. Radši poruší pravidla a riskují, že se něco stane. Situace v dopravě je neúnosná od té doby, co zde přibyly supermarkety,“ myslí si například Jan Volný.

Vedení města mu dává zapravdu. Kvůli příchodu několika supermarketů podle tamního místostarosty Romana Celého doprava ve Vyškově rapidně zhoustla. „Už když jsme věděli, že tady vyrostou, měli jsme na ně určité požadavky ohledně dopravy. Třeba Kaufland musel nechat zpracovat za vlastní peníze signalizační plány. To udělal, ale s výsledkem nejsme spokojení,“ naznačil místostarosta.

Město proto bude s vedením Kauflandu ještě jednat. Zároveň se ovšem snaží hledat jiná řešení stále zhoršující se dopravní situace. „Jedním z nich je celková rekonstrukce světelného signalizačního zařízení na křižovatkách a zavedení takzvaného dynamického řízení dopravy světelných křižovatek pomocí detekce,“ uvedla mluvčí vyškovské radnice Dana Bednářová.

Jde o inteligentní systém, který sám dokáže reagovat na hustotu dopravy. Protože jde o poměrně drahou záležitost, měly by se na ní podílet také obchodní řetězce. Alespoň to tak chce město. Podle Celého je potřeba změnit intervaly především na třech křižovatkách. „U bývalého okresního úřadu, v Havlíčkově a Žižkově ulici. Tato akce vyjde odhadem na deset milionů korun. Rádi bychom, aby rekonstrukce navazovala na opravu průtahu, která je v plánu na rok 2009,“ doplnil místostarosta.

Dalším řešením, které je ovšem ještě během na dlouhou trať, je výstavba obchvatu. Ten by měl vzniknout přímo za sídlištěm Osvobození.
Letos chce město nechat zpracovat dokumentaci pro územní řízení. „To bude stát asi jeden milion korun. Spolupodílet se na tom bude správa a údržba silnic. Pak musíme získat územní rozhodnutí. Nejsložitější bude jednání s majiteli pozemků,“ vysvětlil Celý.

Ten také předčasem uvedl, že silnice bude pravděpodobně zahloubená do země. „Chtěli bychom ji i zastřešit, to je ale otázka peněz. Každopádně na sídliště nebude pronikat skoro žádný hluk,“ přislíbil Celý.