Potvrzuje to i Petr Čáslava z firmy Foodex, která automaty zajistila a upravila pro nový účel. S jejich provozem je zatím spokojený. „Fungují lépe, než jsme čekali. Přeci jen se jedná o „vysloužilé“ automaty, kterými se neradi chlubíme,“ prozrazuje.
Naráží přitom spíše na problémy technického charakteru. „Některé roušky například kvůli tvaru špatně z automatu vypadnou. Pár jednotek reklamací jsme již řešili, ale věříme, že lidé k nám budou tolerantní,“ připouští Čáslava.
Možnost opatřit si bezkontaktně za padesát korun roušku vzbudila mezi Vyškovany velký ohlas, a to značně komplikuje zásobování. „Kapacita automatu je patnáct set roušek, ale nyní nejsme schopni naplnit ani třetinu. Rouškomat, který naplníme třemi sty kusy roušek, se dokáže vyprázdnit během jediné hodiny, což je mrzuté,“ říká muž.
Nákup je omezen na jednu platební kartu, na kterou lze denně zakoupit až deset kusů. „Přemýšlíme o omezení tohoto limitu. Máme také problémy s výrobou roušek a proto prosíme občany o trpělivost, případně nám mohou pomoci a roušky věnovat v Hotelu Atrium Vyškov, kde je desinfikujeme, zabalíme a expedujeme do Rouškomatu,“ prohlašuje Čáslava.
Právě opatřování nových roušek je podle něj to nejsložitější. „Naši lidé, sousedé, kamarádi a rodina roušky šijí bez nároku na mzdu s materiálem, který nám věnují dárci. Někteří dobrovolníci nám vozí hotové roušky, avšak potřebujeme více, abychom uspokojili zájemce,“ zdůrazňuje.
Původním záměrem bylo budovat další rouškomaty, například u vyškovské nemocnice. „Nestačíme však doplňovat automaty před TESCO Vyškov a u Městského úřadu Vyškov, proto musíme instalaci odložit. Pokud dokážeme navýšit kapacitu o pět set roušek denně, rádi automat ihned umístíme,“ slibuje Petr Čáslava.
Pomoci k tomu mohou třeba pravidelné dary roušek od lidí, kteří mají zájem pomoci a podpořit nadějný projekt.