Silnici plnou děr a hrbolů, která víc připomíná tankodrom než cestu, po níž by měla jezdit například osobní auta, po sobě zanechala firma Stavba silnic a železnic Jihlava opravující povrch vozovky v Křečkovské ulici ve Vyškově po rekonstrukci kanalizace.

Ačkoliv ji na začátku tohoto týdne vedení podniku zhruba po půl roce zprůjezdnilo, vyškovští silničáři už teď s naprostou jistotou vědí, že nebude otevřená moc dlouho. „Musíme ji nechat opravit. Vybraný podnik obnovu nezahájí hned, ale až v příštím roce. Rekonstrukce se bude týkat úseku od restaurace U Kopinců po konec Vyškova směrem na Bučovice,“ informoval šéf vyškovských silničářů Zdeněk Gardelka.

Informace potěšila nejednoho řidiče. „Když jsem jel od Bučovic k firmě Rami, která má poblíž silnice sídlo, připadalo mi, jako bych jel po poli. Auto mi pěkně drncalo. Cesta určitě potřebuje opravu,“ řekl Petr Kocourek z Vyškova.

Jeho nadšení ovšem zdaleka nesdílejí obyvatelé Křečkovské ulice. „Docela jsem se bavila tím, jak se na poslední chvíli dělníci snažili, aby všechno stihli. Silnice však vypadá otřesně. Na další práce v naší ulici se všichni moc těšíme,“ neodpustila si ironickou poznámku jedna z obyvatelek Soňa Křetinská.

Silničáři původně plánovali, že se do rekonstrukce pustí okamžitě. Nakonec však od záměru upustili a s obnovou začnou až za několik měsíců. Napravit škody, které tam způsobil podnik Stavba silnic a železnic Jihlava, bude podle cestářů náročné. „Oprava bude stát zhruba dvacet milionů korun. Chceme, aby se nějakou částkou podíleli i vyškovští vodaři,“ řekl Gardelka. Přestože rekonstrukci zaplatí kraj, který je majitelem silnice, část peněz dá i město Vyškov. „Chodníky, autobusové zastávky či parkovací místa, to všechno by si mělo vzít na starosti město,“ potvrdila mluvčí vyškovské radnice Dana Bednářová.

Podle vedoucího technicko - správního úseku vyškovských silničářů Jana Olejníčka nebude jednoduché dát cestu do pořádku. Jak uvedl, do původního stavu už ji nikdo nevrátí. Podle něj udělala chybu jihlavská firma, která na přání vodařů cestu poslepovala. „Je jenom otázkou času, jak dlouho vozovka vydrží. Kdyby ji dělníci vybagrovali a udělali zbrusu nový povrch, problémy nemusely nastat,“ je přesvědčený Olejníček.

Společnost Stavba silnic a železnic se ovšem brání. Prý nepochybila. „Sice jsme stihli všechno dokončit na poslední chvíli, ale místo stavby jsme uvedli do takového stavu, že je v pořádku,“ hájil se vedoucí pracovník podniku Ondřej Bureš.