Řidiči si cestu k obchodnímu centru ve Vyškově zkracují přes Hřbitovní ulici. Lidem se to nelíbí. Kdysi klidná zóna se změnila ve frekventovanou silnici.

Zajet do Kauflandu a přitom si ušetřit čas a nervy na třech semaforech. Tak přemýšlejí mnozí řidiči, kteří si zkracují cestu k supermarketu Hřbitovní ulicí. Jenže pro lidi je to peklo. A těch, kteří pěšky míří do základní školy, posilovny, dětského hřiště, hřbitova, nebo do zámecké zahrady, je tu plno.

„Hřbitovní ulice se stala v našem městě jakýmsi královstvím divočiny. Řidiči se nechovají příliš ohleduplně. Je tam velký pohyb chodců a cyklistů. Domnívám se, že by se doprava v tomto místě měla upravit. Myslím si, že třicítka a jednosměrný provoz by ulici rozhodně prospěly,“ je přesvědčený například Vyškovan a známý cyklistický trenér Břetislav Usnul.

Vyškovská radnice o problému ví a bude ho řešit. K nápravě by mohlo dojít ale až během dvou let. „Rekonstrukci Hřbitovní ulice plánujeme na rok dva tisíce deset. Možná, že začneme i dřív. Situace by se po úpravě měla výrazně zlepšit,“ přislíbil vyškovský místostarosta Roman Celý.

Hodně dětí touto cestou chodí od základní školy k Domu dětí a mládeže. „Myslela jsem si, že když nepůjdeme kolem hlavní silnice, nebudeme dýchat tolik zplodin. Ale ve Hřbitovní ulici byl takový provoz, že jsem měla co dělat, aby mi děti nepřejelo auto. Hodně aut sem mířilo od budovy policie. Nechápu, proč nejela po průtahu,“ postěžovala si třeba Anna Říhová, která vodí svoje vnoučata do zájmových kroužků ve vyškovském Domě dětí a mládeže.

Podle Celého by situaci mohla vylepšit plánovaná jednosměrka trasy mezi vchodem na hřbitov a budovou policie. „Zároveň také uvažujeme o zaslepení do Cukrovarské ulice za budovou orlovny. Vznikne tam i cyklostezka. Město také zvažuje regulaci parkování na této ulici formou zpoplatnění,“ dodal vyškovský místostarosta.