Pomoci mu v tom má hlavně propagace na internetu. A také v zahraničí.
„Významným počinem bylo na začátku letošního roku spuštění turistických webových prezentací ve třech jazycích. Ty budeme i nadále doplňovat a aktualizovat tak, aby turisté měli co nejlepší přehled o tom, co u nás mohou najít,“ uvedl mluvčí městského úřadu Stanislav Kolařík.
Turisté na internetových stránkách najdou informace o historii, památkách, ale také o různých kulturních akcích ve městě. Nechybí ani údaje o možnostech ubytování. Zájemci tam zjistí spoustu zajímavostí městech a obcích na Vyškovsku.
Tím ale snahy radnice nekončí. Snaží se dělat městu reklamu také na veletrzích. Samostatnou expozici měla letos v lednu na veletrhu cestovního ruchu Regiontour 2007 v Brně. „Zajímavosti Vyškova a okolí jsme představili i na veletrhu v Bratislavě a současnosti se chystáme na podobný podnik do polského Krakova,“ doplnil mluvčí města.
Něco je připraveno také pro cykloturisty. Město má v úmyslu podporovat rozvoj tohoto sportu. „Pokud se cyklistům stane nějaká nehoda, máme připraveny základní náhradní díly a nářadí pro nejčastější opravy kol, stejně jako lékárničku pro případ lehkého zranění,“ vysvětlil Kolařík.
Kromě toho město připravuje cyklomapu a letáček pro cykloturisty s důležitými informacemi. Radnice slibuje i zábavu. „Abychom turisty, kteří budou Vyškovskem putovat, pobavili a případně i odměnili, chystáme pro ně také soutěž, kterou bychom rádi vyhlásili před letními prázdninami,“ prozradil Kolařík.
Podle pracovníků radnice město dělá pro rozvoj turistiky dost. „Nápady, jak turisty přilákat nám nechybí, jen je potřeba čas na jejich realizaci. Záleží opravdu především na lidech, co se o rozvoj turismu starají, a také na finančních možnostech,“ řekl Martin Čech z Turistického informačního centra ve Vyškově.