Cestující tak stále musejí čekat v dešti. „Tohle počasí v červnu není nic příjemného, tím spíš, když se člověk při čekání na autobus nemá ani kam schovat. Mohla bych samozřejmě čekat v hale, jenže pak to znamená neustále sledovat, jestli už můj spoj nepřijel, a potom k němu běžet přes půl autobusového nádraží. A ve frontě pak stejně zmoknu," postěžovala si například Kateřina Prášilová, která do Vyškova dojíždí ze Švábenic.

Zastřešené ostrůvky by uvítali i jiní. „Myslím si, že pro Vyškov je docela ostuda, že autobusové nádraží nemá žádnou střechu. Když to porovnám s čtyřikrát menším Rousínovem, kde můžou lidé pohodlně čekat v suchu, a to i když zrovna nastupují, tak bych řekla, že Vyškov má co vylepšovat. Moknutí mě opravdu nebaví," podotkla jedna z čekajících, která odmítla uvést své jméno.

Zatím jen jeden

Žádná dobrá zpráva však na cestující zatím nečeká. Zastřešením jednoho ostrůvku na okraji nádraží totiž prozatím všechny úpravy skončily. „Zastřešení celého nádraží máme rozhodně stále v plánu, bohužel tomu nepřeje ekonomická situace," informoval za společnost Krodos, která nádraží provozuje, správce Jaroslav Polišenský.

Z původní představy stavět střechy nad jednotlivými ostrůvky postupně nakonec sešlo. „Vzhledem k penězům jsme to chtěli udělat na etapy, ale nakonec se ukázalo, že ostrůvky jsou řešené tak, že to nejde," vysvětlil Polišenský.

Náklady si teď odhadovat netroufá. „Každopádně půjde o opravdu hodně peněz, což znamená, že letos rozhodně nic dělat nebudeme. Vidím to tak na horizont dvou let," odhadl správce.

Stavební úpravy by měly ulehčit situaci i vozíčkářům. „Počítáme i s tím, že tam vzniknou bezbariérové nájezdy. Bohužel to bude větší problém, protože nádraží je hodně vytížené, neustále tam jezdí autobusy, proto se budou muset práce dělat za provozu," podotkl už před časem Polišenský.

Stejně zklamaní můžou být i lidé, kteří využívají vyškovské vlakové nádraží. Ani tam se totiž letos nic nezmění, přestože České dráhy už dlouho plánují rekonstrukci nádražní budovy. Podle mluvčí Českých drah Kateřiny Šubové je zahrnutá do plánu investic. „Avšak s ohledem na dosud neuzavřenou diskusi o další budoucnosti nádražních budov v systému české železnice jsme plán investic na letošní rok v této kapitole zatím neschválili. Nejprve musíme dořešit otázku budoucího vlastnictví a způsobu využívání nádražních budov," prohlásila Šubová.

Požádají o dotaci

Změnit se však má prostor před nádražní budovou, který patří městu. Už tento měsíc bude město žádat o dotaci od Evropské unie. „Vpravo vedle výpravní budovy Českých drah má vzniknout záchytné parkoviště. Zaparkuje na něm čtyřiašedesát aut, z toho čtyři místa poslouží lidem se sníženou schopností pohybu a orientace," informoval už dříve vyškovský starosta Karel Goldemund.