Opravu viaduktů, jednoho ve Vyškově a druhého v Brně, železničáři plánovali rok. „Mosty jsou v provozuschopném stavu, ale pocházejí z roku 1952. Momentálně nejsou nebezpečné, ale bez opravy hrozí, že v dohledné době dojde k odpadávání částí betonových panelů," informoval mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Iliaš.

Na vině je podle něj voda zatékající do mostní konstrukce, která v zimě zamrzá a v betonových blocích vytváří praskliny. „Oprava se bude týkat hlavně samotného mostu, kde necháme obnovit systém izolace vody a vytvořit nové betonové římsy. Uskuteční se ale i generální oprava kolejnic, kompletně vyměníme pražce a štěrkové lože. Také položíme nové bezdotykové koleje. Jde o celkem rozsáhlou rekonstrukci, která potrvá asi měsíc," vysvětlil Iliaš. Zakázka bude stát celkem jedenáct milionů.

Místo vlaků tak budou cestující z Vyškovska převážet autobusy. „Týká se to zejména náhrady za rychlíky na trase z Brna do Bohumína," uvedla mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Po této trase budou podle jejích slov jezdit dvě autobusové linky, nicméně ve Vyškově zastaví jen jedna z nich. Jezdit bude každou půlhodinu, první vyjede minutu před čtvrt na šest ráno.

Autobusy nahradí i osobní vlaky v úseku mezi Vyškovem a Přerovem. „Přímé vlaky jedoucí z Přerova směrem na Olomouc už pojedou bez omezení a nebudou čekat na spoje náhradní dopravy," upozornila Šubová. Všechny náhradní linky budou využívat autobusovou zastávku před vyškovskou železniční stanicí. Přesný výlukový jízdní řád lidé najdou na této adrese.

Cestující opatření příliš nenadchlo. „Autobusy jsou nepohodlné, v tomto vedru je v nich člověk jako ve skleníku," postěžovala si Vyškovanka Markéta Šimíčková. Obavy má také z toho, že se všichni lidé čekající na zastávce do autobusu nevejdou. „Navíc se vždycky může stát, že nějaká nehoda nebo zácpa zpomalí dopravu a autobus pak přijede pozdě," uvedla. To podle ní ve vlaku nehrozí. „Na druhé straně je příjemné vidět, že se s těmi kolejemi něco dělá po tom, co tu před rokem vykolejil vlak," vzpomněla si Šimíčková.

Práce ve Vyškově jsou časově sladěné s další rekonstrukcí na brněnské straně trati, kde dojde k opravě chátrajícího viaduktu v Křenové ulici. Ta se také bude týkat především opadajícího zdiva a odvodňovacích opatření. Brňané rekonstrukci vítají. „Už bylo na čase, ten most se přímo rozpadá před očima. Náhradní doprava mi vrásky nedělá, nikam většinou nespěchám," svěřil se například obyvatel Brna František Bednár.

MICHAL CHMELA