Před sedmi lety totiž aquapark navštívilo o sto tisíc lidí víc. Jen za loňský rok se propadla návštěvnost vyškovského vodního komplexu o třicet tisíc lidí, podle provozovatele, kterým jsou Vyškovské služby, bude letošní sezona zřejmě ještě horší.

Podle vedoucího aquaparku Jaroslava Hastíka je zatím návštěvnost zejména letního bazénu nevalná. „Venkovní bazén zatím moc lidí nenavštívilo. Bohužel jsme neměli ani jeden víkend se slušnějším počasím, na kterém to velmi závisí. V letních měsících přitom právě venkovní bazén výrazně zvedá návštěvnost, za červenec a srpen sem přijdou desítky tisíc lidí, pokud je správné počasí,“ upozornil Hastík.

Na propadu návštěvnosti se však podle něj podepisuje ještě další faktor, a tím je rozkopaný průtah městem. „Nezdá se to, ale lidi to odrazuje. Volají nám, že k nám netrefí, ptají se, jak se k nám dostanou a pak stejně bloudí. Mnoho z nich to tak radši předem vzdá,“ připomněl Hastík.

Souhlasí s ním i ředitel Vyškovských služeb Michal Koutník. „Zatím máme o šest procent menší návštěvnost než loni touto dobou. Zásadním problémem letošní sezony je rekonstrukce průtahu, odrazuje hlavně matky s dětmi. Kromě počasí a oprav průtahu návštěvnost snižují ještě další vlivy,“ podotkl Koutník.

Mezi negativní faktor patří například stáří aquaparku. „Město ho otevřelo v roce 2001. Před deseti lety navíc v okruhu třiceti, čtyřiceti kilometrů kolem Vyškova žádné podobné zařízení nebylo, v Brně například nebyl kvalitní bazén. Od té doby jak v krajském městě, tak v Olomouci, Kroměříži a v dalších městech okolo vyrostly aquaparky a tak se samozřejmě zmenšil počet lidí, kteří přijedou do Vyškova,“ vysvětlil Koutník.

Na návštěvnosti se navíc podepisuje ekonomická krize. „Lidé mají hlouběji do peněženky a tak samozřejmě zvažují, jestli jít do aquaparku nebo ty peníze utratit za něco jiného,“ řekl Koutník.

Všechny faktory, které počet návštěvníků snižují, navíc nejdou nijak ovlivnit. „Jediné, co může pomoct, je modernizace aquaparku. Jenže to neznamená statisíce, ale miliony korun. Provozování aquaparku přitom není a nikdy nebude zisková záležitost, je to vlastně taková nadstandardní služba, kterou město nabízí lidem. Vstupenky většinou nepokryjí ani provozní náklady. Proto je problém ty peníze sehnat,“ vysvětlil ředitel.

Přes klesající návštěvnost se do aquaparku stále sjíždějí lidé z širokého i blízkého okolí. „Zpočátku jsme chodívali hodně často, teď už není bohužel moc čas. Ale kolegyně si aquapark velmi chválí, jezdívá tam s vnoučaty,“ uvedla například Miloslava Štroblíková z Pustiměře.