Snad pětkrát denně jezdí Jarmila Hůlková na kole z kopce ze Sochorovy ulice do centra Vyškova a zpátky. Než by na rušné silnici z průmyslové zóny riskovala život, radši se smíří s nevolí chodců a jede po chodníku. Nově budovanou cyklostezku proto vítá s velikou radostí. Na druhou stranu třeba Jaroslav Spáčil má obavy, že kvůli stezce dojde ke zúžení průtahu a zácpám v dopravě. Radnice totiž v Olomoucké ulici pod světelnou křižovatkou ubere kvůli cyklostezce jeden silniční pruh.
„Cyklostezka je dobrá věc. Ale budují ji podivným způsobem. Seberou podle mého názoru docela zbytečně kus silnice. Vypadá to divně,“ myslí si Spáčil.

Podobný názor má i mladá maminka Veronika Vinická. „Ti, co jezdí na kolech, budou lépe zabezpečení. Ale na druhou stranu v dopravní špičce, až budou jezdit lidi z fabrik, budou kolony,“ je přesvědčená Vinická.
Za pravdu jí dává i další mladá žena: „Po ránu kolem šesté hodiny a odpoledne kolem půl třetí je tady obrovský provoz,“ řekla Petra Skřivánková.

Radnice ale tvrdí, že v tomto úseku zúžení silnice vadit nebude. Právě naopak. Mělo by zklidnit dopravu. „V místě, kde se jeden pruh rozšiřuje na dva, jeden z těch dvou ubereme. Silnice se z jednoho pruhu rozšíří do dvou až o kousek dál u další křižovatky,“ vysvětlila mluvčí vyškovské radnice Dana Bednářová.

Podle ní by při současné i předpokládané budoucí intenzitě dopravy měl jeden jízdní pruh pro motorová vozidla v tomto místě stačit. „Naopak naši odborníci mají za to, že zúžení do jednoho pruhu zpomalí dopravu na svažující se silnici a mělo by tak dojít i ke zlepšení bezpečnosti,“ dodala Bednářová. Často se totiž prý stává, že řidiči, když vidí dva pruhy, zapomenou dát nohu z plynu.

Vyškovští policisté cyklostezku jednoznačně schvalují a ve zúžení velký problém nevidí. Cyklostezka je podle nich dobrá myšlenka. Lidé se dostanou bezpečně do zaměstnání. Výhodná bude i pro turisty, protože postupně se protáhne až do Pustiměře a Drysic. „Zúžení je sice trochu nešťastně v blízkosti autobusové zastávky, ale už v křižovatce budou zase dva jízdní pruhy. Projektant spočítal, že by nemělo ke kolonám docházet,“ uvedl specialista dopravního inspektorátu vyškovské policie Ľubomír Jacko.