Vedení školy na obhajoby vyčlenilo tři učebny, porota známkovala podle písemného projevu i na základě ústní obhajoby. Padlo i několik čtyřek a pětek, nicméně většina školáků se úkolu zhostila s pečlivostí.

„Nicméně o známky příliš nejde, základem celého projektu je vklad do budoucna. Z projektu máme dobrý pocit, na řadě žáků byla vidět nervozita i pořádný kus zodpovědnosti dotáhnout své snažení do konce. Snad mnohým ročníkové práce pomohou s přechodem na střední školu, kde na ně podobných projektů čeká nespočet,“ vysvětlil ředitel školy Pavel Pospíšil.

Pedagogický sbor si dal záležet i s výběrem samotných témat. Zařadil mezi ně třeba činnost divadelních spolků na Vyškovsku, výskyt chemie v kuchyni, chráněná území regionu, historii přehrady v Opatovicích nebo grafický návrh vysněného studentského pokoje i s rozpočtem.